Boyun Tutulmasına İyi Gelen 7 Yöntem

Boyun tutulması; yorgunluk, fazla cereyanda kalma, yanlış yastıkta yatma gibi birçok sebeple meydana gelerek günlük hayatı oldukça etkileyen problemlerden biridir. Her yaşta görülebilen, geçici bir problemdir; ancak geçmeyip ağrıya dönmeye başlarsa bunun sebebi boyun tutulması değil, boyun fıtığı olabilir ve çaresine acilen bakılması gerekir.

Boyun tutulmasından eminseniz, nasıl iyileştirmeniz gerektiği konusunda da derhal bilgilenmeniz ve eziyetinizi daha fazla uzatmamanız gerekir. Boyun tutulmasına iyi gelecek yöntemleri bu başlık altında derledik, işte detaylar:

1. Sıcak Uygulama Yapın

Tutulan boyun, soğuk hava ile daha kaskatı bir hâl alabilir. Bunun için boynu daima sıcak tutmak en önemlisidir. Sıcak uygulama ile ağrıya sebep olan kasın gevşeyip rahatlamasını sağlarsınız.
Isıttığınız bir havlu ya da bezi tutulan bölgeye uygulayarak ya da boğazlı bir kazak giyerek ağrınızı hafifletebilirsiniz.

boyun_ağrısı

 

2. Soğuk Uygulama Yapın

Sıcak su torbasına soğuk su doldurup tutulan bölgeye uygulayarak ağrıyı hafifletebilirsiniz. 20 dakika kadar yapacağınız soğuk uygulama ve masaj ile ağrılı bölgeyi rahatlatabilir, bölgede biriken laktik asidi dağıtabilirsiniz.

doktor6

 

3. İlaç Kullanın

Herhangi bir hastalıkta olduğu gibi yakın bir sağlık kuruluşundaki uzmanlara danışarak boyun tutulmasını yok edecek takviyeler edinebilirsiniz. Ağrı kesici haplar, kas gevşeticiler ya da çeşitli kremler ile sıkıntınızı kolaylıkla yok edebilirsiniz.

boyun-tutulmasi

 

4. Boyunluk Kullanın

Boynu destekleyen bir boyunluk; kasların yükünü azaltır, ağrılarınızı yok eder. Boynun sabit kalmasını sağlayarak herhangi bir yanlış hareket yapmanızı engeller, böylece iyileşme sürecini kısaltır.

boyun-tutulmasina-ne-iyi-gelir

5. Küçük Egzersizler Yapın

Boynunuzu zorlamayıp açılmasına yardımcı olacak sağa sola, yukarı aşağı gibi esneme hareketleri yapın. Yavaşça harekete alışmaya başlayan kaslar, zamanla ağrısını hafifletecek eski sağlığına kavuşacaktır.
Egzersiz hareketleri yerine küçük bir yürüyüş de yardımcı olabilir. Omurga boyunca yumuşak dokulara ulaşmayı sağlayan yürüyüşler, boyun kısmındaki sertleşmeyi giderebilir.

nefes-egzersizleri

 

6. Zeytinyağı Uygulayın

Her derde deva olan zeytinyağı ile boyun tutulmasına da son vermek mümkündür. Bir miktar zeytinyağı ile tutulan bölge üzerine 15-20 dakika kadar masaj yaparak ağırının hafiflemesini sağlayabilirsiniz.

boyun-hastaliklari

7. Bayır Turpu ve Havlıcan

Bayır turpu ve havlıcan bitkileri kas gevşetici özelliğe sahiptir. Bayır turpunu benmari usulü erittikten sonra tutulan bölge üzerine uygulayarak, havlıcanı da bir bardak su içerisinde kaynatıp ılıttıktan sonra içerek boyun tutulmasından tamamen kurtulabilmeniz mümkündür.