Bu Egzersiz Koşmaktan 6 Kat Daha Fazla Kalori Yaktırıyor!

Sağlıklı yaşamın temel taşı, akşam yenen pilavın günah çıkarması… Spor yapmayı sevmeyenlerin hezimeti, kilo vermeye niyetlenenlerin ilk hevesi… Koşmak üzerine ne ara bu kadar dolduk, ne ara bu kadar hislendik de bunları yazdık bilmiyoruz ancak bildiğimiz şu ki spor candır! Spor yapmayı isteyenler ancak yaparken sıkıntıdan girdaplara girenlerin çok iyi anlayabileceği bir durum ile karşı karşıyayız. Öyle bir egzersiz olsun ki böyle sepet program gibi bize kat kat kalori yaktırsın ama koşmak kadar da sıkıcı olmasın. Böyle kara kara düşündüğümüz bir günde karşımıza çıktı bu öneri. Denilene göre bu egzersiz, koşmaktan 6 kat daha fazla enerji yaktırıyormuş.

İşte açıklıyoruz!

Geri geri yürümek 🙂 Evet kulağa ilginç geliyor, muhtemelen sizi geri geri yürürken görenlerde de pek sağlıklı bir izlenim bırakmayacaksınız ama olsun siz sporunuza odaklanın. Bu yürüme şekli ile bacaklarınızın arkası sıkılaşıyor, üstelik incinme ihtimali de yarı yarıya düşüyor. Gelin faydalarından bahsedelim.

kosu

– Bacağınızdaki ağırlığı, ters kasa yüklediğinden incinme ve ağrı ihtimalini azaltıyor.

– Çevresel görüş ve dengeyi güçlendiriyor. Daha dengeli adım atmanızı sağlarken, dikkatinizin de artmasına neden oluyor.

– Farklı yönde yürümek ve rutin dışına çıkmak bir nevi beyin jimnastiği de oluyor çünkü bu yürüyüş konsantre ve dikkatinizi arttırıp beyninizin daha çok düşünmesine yarıyor.

– Postürünüzü düzelttiğinden, sırt ağrılarınızın azalmasına da sebep olabilir.

– Bunu duyunca biz de şaşırdık ancak denilene göre geri geri yürümek karın kaslarının çalışmasını sağlıyor.

Sağlığınız ve şartlarınız elverirse bu egzersizi bir deneyin isterseniz. Koşmaktan 6 kat daha fazla kalori yaktırması ile bizi etkiledi doğrusu, bakalım size nasıl etki edecek!

Sağlıklı yaşama dair daha pek çok önerinin sizi MigrosTV‘de beklediğini hatırlatarak son verelim yazımıza. Siz iyisi mi bizi takip etmeye devam edin, faydalı bilgiler sizi buralarda bekler! 😉