Çeken Bilir: Migren ile Savaşan 7 Yiyecek

Aynen öyle; çeken bilir! En ufak bir gün ışığının dahi ağrı sırasında uzay ışığı gibi geldiği, alına konan kilo kilo patateslerin çaresiz kalıp, ilaçların göz bebeği olduğu ağrı; migren. Bunun bir de diş ağrısıı versiyonu var ki onunla ilgili şu yazımızda bazı reçeteler vermiştik. Bugünkü konumuz migren. Belki tamamen geçirmez ama yine de olumlu etki eden yiyecekleri sizin için araştırdık.

1- Yeşil Sebzeler

Ünlü diyetisyen Keri Gans‘e göre magnezyum bakımından zengin yiyecekler örneğin karalahana ya da brokoli gibi, migrene iyi geliyor. Öğünlerimize kattığımız yeşiller, migren oluşumunu erteleme gücünde olabilir.

brokoli

2- Tam Tahıl Ekmeği

Yapılan araştırmalara göre lif, magnezyum ve kalsiyum bakımından zengin gıdalar, migreni önlüyor. Tok tutma özelliği ile bilinen tam tahıl ekmeği de bunlardan biri.

diyette-ekmek-yenilirmi

3- Turuncu Sebzeler

Bu da sonucu şaşırtıcı bir araştırma. Uzmanlara göre turuncu renkli sebzeler -havuç, tatlı patates- migren ağrısına iyi geliyor. Bu arada alternatif tıp ile ilgilenirseniz şu bilgiyi de verelim. Migren atağı anında alnınıza patates koyarsanız, ağrıyı azaltabilirsiniz.

havuç

4- Kabak Çekirdeği

Özelliği, kan hücrelerini rahatlatması ve beraberinde ağrıyı dindirmesi.

kabak_çekirdeği

5- Somon

Uzmanlara göre kalsiyum ve magnezyum ile bir araya gelen D vitamini, migren oluşumunu önleme konusunda oldukça önemli bir etkiye sahip. Peki nedir bunlar? Somon ve ton balığı gibi mesela.

Kremalı Somon Balığı

6- Chia Tohumu

Omega 3 bakımından zengin chia tohumu da migrene iyi gelen yiyecekler arasında. Chia tohumu ile yapabileceğiniz şu tarifleri de serpelim satır aralarımıza.

chiatohumu

7- Çilek

Ya tek başına çilek ya da çilekli hafif tatlılar. Çikolata ağırlığında olmayan örneğin çilekli puding gibi tatlılar, migrene iyi gelebilir.

çilek