Cevizin Sağlığa Faydaları

Eğer tek bir çeşit kuruyemiş yemek zorunda kalacak olsaydınız cevizi tercih etmeniz herhalde en doğru kararlardan biri olurdu. Çok değil, günde sadece 2-3 adet ceviz tüketerek kalbinizden cildinize kadar vücudunuzdaki olumlu değişimi hissedebilirsiniz. Cevizi bu kadar özel yapan özelliklerine kısaca bir göz atalım.

Ceviz, fındık, badem vb. yemişler aslında yağlı tohumlardır ve bunlardan en yağlısı hiç şüphesiz ki cevizdir. Bu yağ oranı sizi endişelendirmesin çünkü cevizin içindeki yağ sağlığa yararlı doymamış yağ asitlerinden oluşmaktadır. Bu nedenle sindirim sisteminizi düzenler ve bağışıklığınızı güçlendirir. Ayrıca günlük enerji ihtiyacınızın üçte birini karşılar.
100 gr ceviz bu vitaminlerin günlük ihtiyacının dörtte birini karşılar. Ek olarak bir çeşit E vitamin deposu olan ceviz kalbi korur ve bazı kanser türlerini önleyici olarak görev görür. Günlük 4-5 adet ceviz tüketimi iyi kolesterolünüzü yükseltirken kötü kolesterolünüzün de düşmesine yardımcı olur.Kan şekerinin yükselmesi diyabet hastalarında en sık karşılaşılan sorunlardan biridir. Düzenli ceviz tüketimitiyle kan şekerinizi makul seviyelerde tutabilirsiniz. Böylece kalp hastalığına yakalanma riskiniz de düşer.

İçeriğindeki B6 ve E vitaminleri sayesinde sinir sistemine olumlu etki yapan ceviz, stresle baş etmede antidepresan görevi üstlenir. Uyumakta güçlük çekenler üzerinde de etkilidir.
Omega 3 yağı içeren ve zengin bir bakır deposu olan bu mucizevi yemişin cilt sağlığı üzerindeki etkileri de inanılmazdır. Cildinizin elastikiyetini arttırır ve ciltteki hücrelerin canlı kalmasını sağlar.