Chia Tohumu Hakkında 6 Bilgi

Eski zamanlardan beri Aztek ve Maya’ların çokça yararlandığı bizim ise son yıllarda adını sıkça duyup kullanmaya başladığımız chia tohumu; her tarife yakışabilen, çok yönlü bir bileşendir. Küçük bir boyuta sahip olmasına rağmen içerisine önemli bir içerik sığdırabilen chia tohumunu gelin daha yakından tanıyalım…

1. Gluten İçerir mi?

Son yıllarda glüten içermeyen besinleri tercih etmenin daha doğru olduğunu sıkça duyuyor ve yiyeceklerimizi buna göre belirliyoruz. Eğer ki sizde de durum böyleyse listenize chia tohumunu da eklemenin tam zamanı olabilir! Chia tohumu, glüten içermemesi ve sindirim için rahatsız edici herhangi bir etkisi olmadığından doğru tercihler arasında yer alır.

2. Zayıflatır mı?

Chia tohumu ile ilgili birçok insanın aklına gelen ilk sorulardan biri de zayıflamaya bir katkısının olup olmadığıdır. Chia tohumu; protein ve lif açısından oldukça zengin bir besin olduğu için tüketildiğinde uzun süren tokluk hissi sağlar. Chia tohumunu sadece beslenme listenize ekleyerek değil de egzersiz ve size uygun olan diyet listenize eklediğinizde kilo verme sürecinde kolaylık sağlayabilir.

3. Enerji Verir mi?

Aztek ve Maya’ların chia tohumundan çokça yararlandığından yazımızın başında bahsetmiştik. Peki nasıl yararlanıyorlardı hiç düşündünüz mü? Aztek ve Mayalar, chia tohumundan özellikle gün içerisinde kaybettikleri enerjiyi tekrar geri kazanabilmek, günlük hayattaki performanslarını artırabilmek için kullanmışlardır. Yapılan bir araştırmaya göre de chia tohumunun sporcu içeceklerinin yerine geçebileceği kanıtlanmıştır.

4. Zararları Var mıdır?

Besin değerleri açısından faydalı olsa da her besin gibi aşırı tüketildiğinde zararlı olabilmektedir. Çok fazla lif içerdiğinden aşırı tüketildiğinde sindirim problemlerine yol açması ya da çeşitli alerjik reaksiyonlara sebebiyet vermesi oluşacak riskler arasında yer alır.

5. Nasıl Bir Besin İçeriğine Sahiptir?

Minik bir yapısı olmasına rağmen içerisine birçok besin değerini sığdırmıştır. Sadece 2 yemek kaşığında yaklaşık 140-150 kalori, 4 gram protein, 11 gram lif, 7 gram da sağlıklı yağ asidi içerir.

6. Nasıl Kullanılır?

Çhia tohumunu birçok tarifte rahatlıkla kullanmak mümkündür. Omletten, nefis bir tatlıya, salatadan, güzel bir içeceğe kadar her lezzete yakışabilen chia tohumunu siz de hayatınızda kolaylıkla kullanabilirsiniz.