Çileğin 9 Faydası

Mevsimin en minik, en sevimli, en kırmızı, en mis kokulu çileklerini sevmeyen var mı? Pasta içerisinde, çikolata sosunun altında, kızarmış ekmeğin üstünde her hali ile sevilesi; görüntüsü ile gözleri, lezzeti ile damakları şenlendiren çileğin bakın sağlık için ne gibi faydaları var.

1. Kanserden Korur

İçerdiği bol miktarda antioksidan ve ellagic asit sayesinde kanserin birçok türüne karşı koruyucu bir kalkan görevini üstlenerek sağlıklı bir ömrün anahtarını verir.

cilek-detoksu

2. Cilt Sağlığında Öncüdür

İçerdiği C vitamini, salisilik asit, antioksidanlar, eksfoliantlar sayesinde cildin ölü hücre ve yağlardan temizlenip canlanmasına katkıda bulunur. Daha sağlıklı ve parlak bir cilt görünümü hediye eder.

çilek

3. Saç Sağlığı İçin Önemlidir

İçerdiği B5 ve B6 vitaminleri sayesinde saçların daha sağlıklı olmasını sağlayarak sebepsiz yere dökülmelerini engeller.

çilek maskesi

4. Gözler İçin Yararlıdır

Güneşin yüzünü göstermesiyle çıkmaya başlayan çilek, aslında gözlerimiz için hızır gibi yetişiyormuş da haberimiz yokmuş. Çilek; içerdiği bol miktarda C vitamini sayesinde gözleri güneşin zararlı ışınlarından koruyarak retina ve korneanın daha sağlıklı olmasını sağlar. Görme yeteneğini artırır.

çilekli_tart

5. Kemik Sağlığını Korur

Kemik sağlığı denince akla ilk olarak süt ve süt ürünleri gelir; ama burada gizli bir kahraman daha var. Çilek, içerdiği K vitamini sayesinde özellikle çocukların iskelet yapısının daha sağlıklı olmasında büyük bir katkı sağlar. Yetişkin ve yaşlıların kemik rahatsızlıklarına iyi gelir.

cilek

6. Yaşlanmayı Geciktirir

Yapılan araştırmalarda çileğin anti-aging özelliklere sahip olduğu saptanmıştır. Çilek tüketimi; yaşlanmaya bağlı zihinsel sorunların oluşmasını engelleyebilir, ciltte oluşacak yaşlılık belirtilerinin en aza inmesine yardımcı olur.

kadin

7. Daha Sağlıklı Dişler Mümkün

Çilek yiyerek ya da çileği sadece dişlerinize sürerek oldukça zararlı etkiye sahip diş tartarlarının yok olmasına yardımcı olabilirsiniz.

dis_sagligi

8. Kabızlığa İyi Gelir

Çilek, bol lif içeren meyvelerden biridir. Bu özelliği ile sindirim sürecine olumlu bir etkide bulunur ve kabızlık gibi sindirim problemlerinin önlenmesini sağlar.

çilek

9. İyi Bir Ara Öğündür

İçerdiği bol miktarda lif sayesinde uzun süren bir tokluk hissi sağlar. Karbonhidrat emilimi ve kilo vermek için iyi bir yardımcıdır. Tadı sayesinde birçok diyabet hastası tüketmeye korksa da korkulduğu kadar şeker yükseltmez, kan şekerini düzenlemeye yardımcı olur.