Çocuk Gelişimi Kuru Yemişsiz Olmaz!

Kuru yemiş, hepimizin akşamları televizyon keyfi yaparken elinden düşürmediği, partilerin aranan elemanı sağlık deposu bir yiyecektir. Pek çoğumuz severek tüketiriz. Yararlı olduğunu bildiğimiz kuru yemişlerin, minik yavrularımızın gelişimleri için de çok önemli bir besin olduğunu biliyor muydunuz? Çocukların gelişiminde önemli rollerden birini üstlenen kuru yemişler, yeterli tüketildiğinde rollerini başarıyla yerine getiriyorlar. Peki bu kuru yemişler hangileri ve görevleri neler?

 

çocuk gelişimi

  • Kaju Fıstığı: Hayatımıza girişi çok da eski olmayan kaju fıstığı mutluluk sağlayan bir aminoasittir. İçerisinde barındırdığı çinko, çocukların büyüme ve gelişmesinde oldukça etkilidir. Bağışıklık sisteminin korunmasını sağlayan selenyum mineralini de içeren kaju, kan basıncını ve sinir sistemini de düzenlemektedir.
  • Amerikan Fıstığı: Bizim “yer fıstığı” olarak bellediğimiz Amerikan fıstığı, kalp dostu omega-3 içermektedir. Çocukların gelişiminde önemli bir yeri olan Amerikan fıstığının 3 yaşından sonra yenmesi gerekmektedir.
  • Ceviz: Ceviz, mutfağımızda pek çok leziz tarifin içinde yer almaktadır. Hepimiz cevizin sağlığımız için önemli bir gıda olduğunu biliriz. Peki bir avuç ceviz çocuğumuza nasıl katkı sağlar? Ceviz, dünyada en güçlü antioksidan olarak kabul edilen melatonin kaynağıdır. Melatonin hücre yenilenmesinde oldukça etkilidir. Bunun yanı sıra ceviz aynı zamanda beynin gıdasıdır. Çocuklarda beyin gelişimini destekleyen omega-3, manganez ve B vitamini cevizde bol bol bulunmaktadır. Havuçlu cevizli muska böreği tarifimiz tam çocuğunuza göre!  Tarif burada: http://migrostv.migros.com.tr/havuclu-cevizli-muska-boregi/
  •  Şam Fıstığı: “şan fıstığı, çan fıstığı” nasıl telaffuz ederseniz edin Şam fıstığı, çocuğunuzun gelişimi için gerekli olan proteini barındıran tek kuru yemiştir. Aynı zamanda solunum sisteminin doğru çalışmasını da sağlar.
  • Makadamya Fıstığı: Evlerimize biraz uzak olan, henüz samimi olamadığımız Makadamya Fıstığı, kemik ve diş gelişimi için en önemli mineral olan kalsiyumu yüksek oranda içermektedir. Lif içeriği de yüksek olan Makadamya Fıstığı, bağırsak sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlar. İçerisinde yüksek oranda bulunan arjinin, büyüme ve gelişmeyi tetiklediği için çocuklarda tüketimi oldukça önemlidir.
  • Pikan Cevizi: Magnezyum, E vitamini, kalsiyum ve potasyum yönünden zengin olan Pikan Cevizi bağışıklık sistemi için oldukça önemlidir. Henüz tanışmadıysanız, mutlaka tanışmalı ve çocuğunuzu da tanıştırmalısınız.

 

  • Fındık: Evimize sık sık misafir olan fındık, dünyada bulunan tüm besin ögelerini bünyesinde bulunduran tek besindir. Çok iyi bir enerji kaynağı olmasının yanı sıra kemik ve vücut gelişimini desteklediği için çocukların tüketmesi gereken fındık, özellikle solunum sistemi rahatsızlıklarının yaşanma riskini düşürmektedir. Çocukların severek yiyeceği hem faydalı hem leziz fındıklı kurabiye tarifi için tıklayın! 

 

  • Badem: Çeşit çeşit biçimlerde evlerimize giren badem, bağışıklık sistemini güçlendirir. Bunun yanı sıra bağırsak sisteminin düzenli çalışmasında ve çocuk sağlığında katkısı oldukça büyüktür. Çay saatinizi renklendirecek, hem size hem çocuğunuza özel havuçlu badem keki tarifimize mutlaka bakın! http://migrostv.migros.com.tr/havuclu-badem-keki/

 

kuruyemişin faydaları

Zamandan Tasarruf Kılavuzu: Çocuk gelişiminde kuru yemişin öneminden bahsettik. Ancak kuru yemiş kadar çocuğun ailesi ile kaliteli vakit geçirmesi de gelişimi için oldukça önemlidir. Bu sebeple siz, en iyisi çocuğunuzun sağlıklı beslenmesi için gerekli olan kuru yemişleriwww.sanalmarket.com.tr ‘ye tıklayarak Migros Sanal Market’ten sipariş edin. Kuru yemişler kapınıza kadar gelirken siz de çocuğunuzla kaliteli zaman geçirin. Hem Migros Sanal Market’e ulaşmak çok kolay; cepten, netten, tabletten!