D Vitamini Eksikliğine İyi Gelen 6 Besin

Vücudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu vitaminlerden biri de D vitaminidir. Bunu en iyi sağladığımız kaynak ise elbette güneştir, özellikle bahar ve yaz aylarında günde yaklaşık 20 dakika güneşlenmek vücuda önemli bir fayda sağlar. D vitamini eksikliğinde çocuklarda raşitizm, yetişkinlerde ise osteoporoz gibi birçok hastalık oluşabilir.

Peki güneşe karşı alerjiniz varsa ya da güneşe çıkmak sizin için pek mümkün değilse o zaman ne yapmalısınız biliyor musunuz? Tabii ki D vitamini içeren besinlerden düzenli olarak tüketmelisiniz. O halde o besinler hangileriymiş gelin birlikte bakalım…

 

1. Somon

 

En lezzetli balıklardan biri olan somon balığı hem protein hem de iyi bir D vitamini kaynağıdır. Siz de D vitamini eksikliği yaşıyorsanız somon balığını ızgara, füme ya da pek tercih edilmese de kızartma olarak tüketebilir, faydalarından yararlanabilirsiniz.

  1. Yumurta

Özellikle kahvaltıların vazgeçilmezi, her şeye yakışan besinlerden biri olan yumurta, aynı zamanda bol miktarda D vitamini içermektedir. Düzenli olarak her sabah yumurta tükettiğinizde ihtiyacınız olan günlük D vitamini ihtiyacınızın önemli bir kısmını karşılamış olursunuz.

  1. Mantar

Hayvansal gıdalar kadar yüksek protein içeren mantar, D vitamini açısından da neredeyse güneş kadar zengindir. Özellikle portobello mantarı bu ihtiyaç için son derece doğru bir tercihtir.

  1. Maydanoz

Yeşillikler arasında D vitamini alabileceğiniz mükemmel bir seçeneğiniz olduğunu biliyor muydunuz? Özellikle hayvansal gıdalar tüketmeyi tercih etmiyorsanız maydanoz sizin için kurtarıcı demektir. Maydanozu çiğ olarak salatalarda ya da tek başına bolca limonlayarak tükettiğinizde D vitamini eksikliğini giderebilirsiniz.

  1. Kuru Yemişler

En sağlıklı atıştırmalıklar olan kuru yemişler, D vitamini yönünden zengin olan besinler arasında yer alır. Özellikle çiğ fındık ve kaju, bu eksiklik için ilaç gibi olan yemişler arasındadır. Siz de güneşe çıkamadığınız bir miskinlik gününde D vitamini ihtiyacınızı bir köşede kuru yemiş atıştırarak giderebilirsiniz.

  1. Patates

Haşlanmış, kızartılmış, fırınlanmış patates seviyorsanız pek mutlu, çünkü patates de D vitamini eksikliğine iyi gelen besinlerden biridir. Özellikle 100 gram kadar haşlanmış patatesi püre haline getirip bir miktar da süt eklediğinizde günlük D vitamini ihtiyacınızın %1’ini karşılayabilmeniz mümkündür.