Daha Az Yemek İçin Vücudunuzu Kandırmanın 6 Küçük Sırrı!

E biraz kandırmak lazım tabi. Uzmanlara göre sık sık azar azar yemek en sağlıklısı ancak siz itina ile eski yöntemleri sürdürüyor ve ‘aç kalarak kilo verme’ hatasına düşmeyi bile isteye kabul ediyorsanız, bize de size saygı duymak düşer bu noktada. E madem az yeme konusunda iddialısınız o halde vücudunuzu az yemeğe teşvik edecek bazı basit ipuçları verelim. Kandıralım yani 🙂 Haydi başlayalım.

1- Özellikle su içmeyi sadece ‘susadıkça’ akıl edenler için zor bir madde olsa da ne kadar çok su içerseniz o kadar az acıkırsınız bu da bir gerçek. İsterseniz içine limon, çilek vs katın tadını değiştirin ama mutlaka için.

su içmek

2- Daha küçük tabak kullanın. Buradaki tüyo şu: Küçük tabakta sıkışan yemekler göz hafızanızı ‘çok yiyorum’ olarak şekillendirebilir ve bilinçaltınıza doydum sinyali gönderebilir. Büyük tabak olunca yemeklerin her biri bir köşede oluyor tabi, öyle olunca göz doymuyor e göz doymayınca mide nasıl katlansın?

yemek-adabi

3- Ana noktadan uzaklaşın! Yemeği görmek, acıkmasanız bile bi’ lokma tatma isteği doğurabilir. Bu nedenle kaynağı kökünden kesin ve yemek vaktiniz gelmedikçe mutfağa pek sık uğramayın! Bırakın o kremalı mantarlı et yerinde dursun! :))

Erikli Kuzu Eti Tarifi

4- Uzmanlara göre çok çiğnemek de beyne doydum sinyali gönderebiliyor. 30 kere ve yavaş yavaş çiğneyerek şu meşhur sinyali daha hızlı ulaştırabilirsiniz. Hazır konu çiğnemekten açılmışken, sakız çiğnemenin şaşırtıcı faydalarını ele aldığımız şu yazımıza da bir göz atın deriz.

sakiz-cignemek

5- Önce sebzeleri yiyerek başlayın. Sebzelerdeki lif, karnımızı doyurmaya başlayacak ve ana menüye geçene kadar doyma yolunda epeyce yol kat edecektir.

sebze

6- Konuşun! 🙂 Tıpkı çiğnemek gibi yemek yerken biriyle konuşmak da mideyi daha hızlı doyuruyormuş. Bir denemeli mi ne dersiniz?

ciglik-atmak

Maksat doymak olsun işte, sağlık bizimle olsun da gerisi hallolur zaten. Güzel günlerde yeniden buluşmak dileğiyle! 🙂