Daha Rahat Bir Oruç İçin Sahurda Tüketmeniz Gereken 7 Besin

“Uzun saatler süren oruç için uzun süre tok tutan sağlıklı öneriler gerek bize!” diyorsanız doğru başlıktasınız. Daha rahat geçen bir gün için sahurda neler yemelisiniz sizin için derledik, satırlarımızın devamına buyurun.

1. Protein İçerikli Besinler

Bol miktarda protein içeren besinler, midede uzun süre durarak tokluk hissinin gün boyu korunmasına yardımcı olur. Böylece midenizi hiç yormayan yumurta, süt, peynir, yoğurt gibi sağlıklı tercihler sayesinde uzun süre tok kalabilir, rahat bir gün geçirebilirsiniz.

yumurtali-tarifler-sandvic

2. Ekmek Tercihinize Dikkat Edin

Sahur sofrasında beyaz ekmeğe yer vermek yerine tercihinizi tam tahıllı ya da tam buğdaylı ekmeklerden yana kullanın. Bu ekmeklerin beyaz ekmeğe göre daha besleyici özelliklere sahip olmasından dolayı çok fazla yemeden uzun süre tok kalabilirsiniz.

evde-ekmek-yapimi9

3. Sulu Et Yemeklerine Yer Verin

Et çeşitlerinin emilimi diğer birçok besine göre daha uzun sürdüğü için tok kalmanıza yardımcı olarak rahat bir gün geçirmenizi sağlar. Bir dilim tam tahıllı ekmek ile suyuna da banarsanız hem lezzete doyar hem de kilo almanıza sebep yaratmayacak bir öğün yemiş olursunuz.

arabasi-corbasi

4. Zeytinyağlı Yemekler

Ramazan ayının havaların ısındığı zamanlara denk gelmesi ile uzun süren saatler boyu aç ve susuz kalmak zorlayıcı olsa da sahur ve iftar öğünleri için birçok yaz sebzesi seçeneğinin bulunması epey mutluluk sebebi değil mi?

Enginar, semizotu, patlıcan, kabak, biber gibi birçok yaz sebzesi ile oldukça lezzetli, hafif ve tok tutacak zeytinyağlı yemekler hazırlayabilir, doğru bir sahur sofrası kurabilirsiniz.

Zeytinyağlı Pırasa Tarifi

5. Sulu Gıdalar

İftar zamanına yaklaştıkça şu cümleler kurulmaya başlanır: “Ya açlık değil de susuzluk çok fena çok!” Birçok insan açlığa karşı bir şekilde direnebilse de susuzluğa karşı epeyce zorlanır. Buna önlem olarak da sahurda doğru seçimler yapabilmek gerekir. Susuz kalmaya karşı sahurda bolca su tüketmenin yanında hoşaf ya da komposto gibi serinletici, vitamin dolu enerji kaynaklarını tercih etmeniz oldukça yararlı olacaktır.

hosaf-tarifleri

6. Meyve Seçimlerine Dikkat Edin

Bol su içerdiği için sahurda tercih edilmesi doğru diye düşünülen karpuz gibi meyvelerin aslında yanlış bir tercih olduğunu hiç düşündünüz mü? Çünkü karpuz, kavun, üzüm gibi meyveler bol su içermenin yanında bolca şeker de içerir. Şeker, kısa zamanda çok fazla acıkmanıza neden olup zorlu bir gün geçirmenize neden olabilir.

meyve

7. Pişirme Şekillerine Dikkat Edin

Sahurda yiyeceklerinizi kızartma yöntemi ile pişirmek yerine haşlayarak ya da fırında pişirerek mideyi yormayan, hafif ve sağlıklı bir öğün hazırlayabilirsiniz. Aksi taktirde bol yağ ve tuz içeren kızartmalar, gün boyu midenizin yorulmasına ve daha çok susamanıza neden olarak zorlu bir gün geçirmenize neden olabilir.