Daha Sık Su İçme Alışkanlığı Kazanabilmek İçin 6 Yöntem

Su içmenin sağlığımız için ve bedenimizin hayati fonksiyonlarını devam ettirebilmesi için ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bu nedenle susama hissi olmasa dahi günde en az 2 litre su içmeyi ihmal etmemeliyiz.

Peki su içme alışkanlığı nasıl kazanılır? “Su içmeyi unutuyorum, su içmeyi sevmiyorum” gibi şikâyetleri olan herkese ilaç gibi gelecek öneriler için buyurun yazımızın devamına:

1. Aromalardan Yararlanın

Saf suyun tadını birçok insan sevmeyebilir; eğer ki siz de onlardan biriyseniz suyunuzu çeşitli meyve ya da baharatların aroması ile süsleyebilirsiniz. İçmeniz gereken suya bir miktar limon sıkabilir, salatalık ya da elma dilimleyebilir, tarçın kabuğu katabilir, nane yaprakları ekleyebilirsiniz. Böylece hem daha lezzetli hem de çok daha faydalı bir su elde edebilirsiniz.

2. Diğer Seçenekleri Yok Edin

Özellikle güzel bir yemek sırasında bize eşlik edecek bir içecek ararız. Bu gibi durumlarda gazlı ve şekerli içecekleri hiç yokmuş gibi kabul ederek tek seçeneğinizin su olduğunu düşünün. Yemek yanına daha iyi bir sindirim için eşlik edebilecek en iyi seçenek olan suyu tercih ederek iyi bir tercih yapmış olun.

3. Tasarım Şişelerden Edinin

Gün boyu içmeniz gereken suyu alabilecek kadar büyüklüğe sahip bir su şişesi edinin. Birçok yerde kolayca bulabileceğiniz, birbirinden eğlenceli desenlere, hoş tasarımlara sahip şişeler sayesinde su içme isteğinizi artıracağınızdan ve bu işi çok daha zevkli hale getirebileceğinizden eminiz!

4. Pipet Kullanın

Suyu bardak ya da şişeden içmenin çok sıkıcı ve daha lezzetsiz bir eylem olduğunu düşünüyorsanız bunu biraz daha eğlenceli hale getirmeye ne dersiniz? Rengarenk, farklı şekillere ve çeşitli süslemelere sahip bir pipet edinin ve su içmeyi daha keyifli hale getirin. Bu yöntem sayesinde bir bakmışsınız günlük içmeniz gereken su miktarı birden, keyifle bitivermiş?

5. Başucu Bardağınız Olsun

Yatağınızın hemen yanına su ile dolu bir bardak koyun. Uykuya dalmadan önce bir yudum, uyandıktan sonra bir bardağı içmeye çalışın. Böylece uykudan önce ve sonra vücudunuzun çok daha iyi çalışmasına katkıda bulunur gün boyu tüketeceğiniz suyu daha kolay bir şekilde tüketme alışkanlığı kazanabilirsiniz.

6. Kendi Planınızı Yapın

Örneğin; Sabah ilk uyandığınızda su içmenin yararlı olduğu bir gerçek olabilir, fakat bu gerçek sizi işe giderken yollarda zorlayacaksa bu durum sizi su içme alışkanlığından kolayca caydırabilir. Bu durumda kendi planınızı, kendi yaşamanıza göre uygulamanız gerekir. Böylece su içme alışkanlığını daha keyifle kazanabilirsiniz.