Diyabete Düşman 16 Yiyecek

Diyabet, halk arasında bilinen adı ile şeker hastalığı; eksik ya da etkisiz insülin hormonunun neden olduğu, ömür boyu süren bir hastalıktır. Sıkça görülen ve vücudumuzu hiç abartısız baştan tırnağa kadar etkileyen şeker hastalığı, dikkat edilmediği takdirde çok ciddi sonuçlara yol açmaktadır. Bu hastalığa sahip insanların öncelikle basit şeker içeren tüm yiyecekleri hayatından çıkartması, sürekli olarak sağlıklı beslenmesi, sigara içmemesi, düzenli egzersiz yapması, sağlık kontrollerini ihmal etmemesi oldukça önemlidir.

Diyabet hastaları, uzak durması gerektiği yiyecekleri az-çok biliyor; ancak faydalı olan yiyecekleri pek bilmeyebiliyor. MigrosTV olarak, diyabet hastaları ve hasta adayları için faydalı olan, doğal ilaç yöntemlerinden birkaç yiyeceği bu başlık içerisinde topladık. Faydalı olacağını düşündüğümüz bu içerikte normal şartlarda hem sağlık hem de afiyet bulunmaktadır; ancak etkilerin bazı insanlarda farklı cereyan etmesi ihtimalini göz önünde bulundurarak doktorunuza danışmayı sakın ola unutmayın.

1.  Kiraz

Hatırlayın, çocukluğumuzun en yaratıcı, en kırmızı takılarından biri olan kiraz; şeker hastalarının da kulağına küpe olmalı!

İçerisinde bulundurduğu antosiyanin maddesi; şeker hastaları için hayati önem taşıyan insülin üretiminin %50 oranında artmasını sağlayarak şeker hastalarına büyük oranda fayda sağlıyor.

İçerdiği antioksidanlar ve düşük miktardaki karbonhidrat ile kiraz, şeker hastaları için hem lezzetli hem de sağlıklı bir öğünün garantisini veriyor. Siz de günlük olarak 12 adet kiraz tüketerek vücudunuzdaki sağlık dengesine olumlu bir katkıda bulunabilirsiniz. 

kiraz

2. İçi sanat eseri görünümündeki meyve, Kivi

Yemyeşil görünümü, benzersiz tadı ile gönlümüzü hoş eden kivi, kimyamız için de oldukça faydalı!

Düşük karbonhidrat seviyesi ile şeker hastaları için lezzetli bir dost olan kivinin, diyabet kontrolü için günde 1 adet tüketilmesi öneriliyor.

Aynı zamanda içerdiği potasyum ile tansiyon dengelenmesine de katkıda bulunan kivi, tansiyon hastaları için de ideal bir seçenek.

kivi-faydalari

3. Armut

Onun iyisini kimlerin yediği belli; ancak siz siz olun birazını da şeker hastalarına ayırın! Çünkü; özellikle mevsiminde yenen armutlar, insülin duyarsızlığını arttırıyor ve diyabetli hastalara da diyabet adaylarına da yardımcı oluyor.

Düşük karbonhidrat seviyesi ve zengin lifli yapısı ile şeker hastaları için güzel bir seçenek olan armutu ister sade olarak tüketin, ister üzerine tarçın seperek hoş bir aroma yakalayın, isterseniz de salatalarınızın içine doğrayın. Her hali ile lezzetli olacak bu meyve için evrene bir teşekkür de bizden gelsin!

armut

4. İsmi ile Pek Şenlikli Meyve; Papaya

Şahsına münhasır meyvelerimizden papaya, en fazla antioksidan içeren lezzetlerden biri.

İçerisindeki mineraller ile diyabet karşısında sağladığı kalkan görevi ile oldukça etkileyici, güvenilir bir kahraman!

papaya

5. Siz Sevdiniz Diye o da Sizi Sevecek Meyve; Elma 

Elmayı seven şeker hastaları için onları da sevip sağlık verecek elmaları toplayın, yararlanacağız!

Eskilerin deyimini bilirsiniz, günde bir elma yiyen insanların doktor yüzü görmeyeceğini iddia ederler. Herhalde büyük ölçüde yanılmış olamazlar değil mi? 

Gelelim elmanın faydalarına; içerdiği C vitamini ve antioksidanlar ile kimi doktorlar tarafından tip 2 diyabete iyi geldiği ispatlanmıştır. 

Kabuğunda bulunan kuersetin maddeleri ile kan şekerini düşürürken, lifli yapısı ile de tok tutmaya yardımcı olan elma, hem şeker hastaları için hem de diyet yapanlar için sağlık dolu bir seçenek! Aynı zamanda sabahın ilk saatlerinde yendiği zaman kahve kadar uyku açıcı bir özelliğe de sahip olan bu güzelim meyveye hayatınızda geniş bir yer açarsanız, iyi edersiniz. 

elma

6. Temel Reis’in Temel Besini; Ispanak

Ispanak, pazı ve brokoli gibi turpgiller grubuna ait olan tüm sebzeler, şeker hastaları için oldukça doğru seçimlerdir. 

Düşük kalori ve faydalı mineralleri ile kronik birçok hastalığa iyi gelen ıspanak ve bu tip yapraklı sebzeler, yapılan araştırmalarda tip 2 diyabet hastalığının ihtimal oranını %14 kadar azalttığı görülmüştür.

İster kavurması, ister sulu yemeği, ister salatası… Her hali ile leziz ıspanağı bolca tüketmekte, bolca fayda var!

ispanak

7. Bitter Çikolata

Çikolatanın ismini duyduğumuzda bile hemen hepimizde bir gülümseme, aynı zamanda da o sağlıksız besin seçeneği korkusu oluşur. Ancak bitter çikolata öyle mi? Asla değil. Nasıl mı, anlatalım şöyle.

Bitter çikolata, şeker hastalarının tatlı krizlerinde en faydalı ve lezzetli seçenektir. İnsülin direncinin düşürülmesine yardımcı olur aynı zamanda kalp ve tansiyon gibi hastalıkların da olasılığının azaltılmasını sağlar. 

 Bol sütlü ve şeker oranı yüksek çikolatalar yerine kakao ve sağlık oranı yüksek bitter çikolatayı tercih ederseniz, kendinize iyilik edersiniz. 

bitter-cikolatanin-faydalari_

8. Balık

İçerdiği proteinler sayesinde karhonhidrat emilimini yavaşlatarak kandaki şeker seviyesini dengeler. Hem lezzetli hem de faydalı bu seçeneği sofralarınızda bolca görmekte fayda var.

balik-izgara

9. Faydasıyla yaman etkiler bırakan Yaban Mersini

İçerisindeki antosiyaninler, kan şekerini düzenler. Özellikle tip 2 diyabet hastalığının tedavisinde oldukça önemli role sahip olan yaban mersini tadı, kokusu ve güzel görünümü ile şeker hastalarının hayatına sağlık katmaya gönüllü!

Yaban Mersini Çayı

10. Sağlık Topu Domates

Karotenoid ve flavonodiler bakımından zengin olan domates, kronik hastalıkların gelişmesine karşı iyi bir savaşçı, kolesterol ve şeker hastalığına neden olan etkenlerin yok edilmesinde yardımcıdır. 

domates-dilimleme

11. Mis Kokusu ile Büyülü Baharat; Tarçın

Tarçının kimyasal yapısı, insülin hormonuna yapısal olarak benzerdir. Bu nedenle, insülin hormonu gibi davranır ve kan şekeri düzenini sağlar, şeker metabolizmasını 20 kata kadar hızlandırır. Yapılan araştırmalara göre, günde 1 ile 6 gram kadar tarçın tüketilmesi halinde, kanda bulunan şeker, kolesterol ve yağ oranında azalma görülmektedir. Özellikle tip 2 diyabet hastaları ve diyet dönemindeki hastalar için önemli bir etkiye sahip olan tarçını yediğiniz birçok şeyin üzerine bolca serpmekte sonsuz fayda var!

Tarçın Yağı

12. Doğal Antibiyotikler Soğan ve Sarımsak

Şeker hastaları; onları sarmalayarak saklamalı; sağ ellerinde sarımsak, sol ellerinde soğanı eksik etmemeli!

Soğanda bulunan kuersetin isimli madde,kandaki şekeri düşürür. Sıkılarak elde edilen soğan suyunu yemekten sonra kan şekerini kontrol altına almak için tüketebilir, aynı zamanda pişirmeden direkt olarak tüketerek de aynı etkiyi elde edebilirsiniz.

Sarımsak ise pankreastan insülin salınımını artırır ve kan şekerindeki düzeni sağlar. Bu nedenle şeker hastalarının günde 3 diş sarımsak tüketmesi, onların yararına olacaktır. Aynı zamanda tansiyon düşürme özelliğine sahip olan sarımsağın, tansiyon hastaları tarafından dikkatli olarak kullanılması hayati önem taşımaktadır.

sarimsak

13. Yemeklere Sapsarı bir Büyü Katan; Zerdeçal

Yemeklere sarı rengin büyüsünü katan doğal katkı zerdeçal, diyabetli bünyelere de sağlık katıyor. Özellikle tip 2 diyabetinde etkili zerdeçal, içerdiği curcumin maddesi ile kandaki şeker miktarını düşürerek, şeker hastalarına önemli bir yardımcı oluyor. Her gün az miktarda zerdeçal tüketmenin kime ne zararı olur ki?

zerdecal

14. Her Hastanın Yardımına Koşan; Zencefil

İster soğuk algınlığı olsun, ister şeker hastalığı… Onun fayda sağlamayıp iyi gelmediği kimse yok! Özellikle tip 2 diyabet hastaları için önemli olan zencefili her gün aç karna ½ çay kaşığı miktarında, yanında başka bir şey yemeden tüketebilirsiniz. 

zencefil

 15. Hem Cilde Hem Şekere Aloe Vera Mucizesi

Biliyorsunuz; Aloe vera bitkisinin cilt sağlığı için olumlu etkileri saymakla bitmiyor. Cilt için faydalarını çoğumuz biliyor; ancak şeker hastalığı için sağladığı önemli etkiyi pek azımız biliyor.

Aloe vera, insanlık için sunulan nimetlerden biri. Onun suyunu içeceklerinize veya salatalarınızın içerisine eklediğinizde kanınızdaki şeker seviyesini düzenlemeye katkı sağlayabilirsiniz.

aloe-vera-migrostv

16. Her Derde Deva Zeytinyağı

Sağlığımız için yağdan, yağlı besinlerden ne kadar uzak dursak o kadar iyi; tabii istisnalardan olan zeytinyağı, hariç. Yapılan araştırmalarda margarin, tereyağı gibi seçeneklerin yerine zeytinyağını tercih etmek, şeker hastalığının gelişme olasılığını yaklaşık %50 oranında azaltmaktadır. Aynı zamanda kalp sağlığının korunmasında ve kolesterolün düşürülmesinde yardımcı olan zeytinyağı, bizler için tam bir şifa deposu.