Diyet Yaparken Motive Olmanın 7 Kolay Yolu!

Ah şu diyetler, ah şu tartı savaşları, ah şu böreklere hüzünle bakan gözler… Bu aralar bedeniniz diyet yapmanın en zor kısımlarından biri olan nefs mücadelesi ile karşı karşıyaysa ve kilo vermek uğruna rüyalarınızı süsleyen çilekli cheesecake ile aranıza mesafe koyduysanız ve dahası canınız bu yüzden sıkkınsa doğru adrestesiniz, biz hallederiz.

Evet fazla kilolar hayatın her alanında engel; koşarsınız tık nefes olursunuz, akşam yemeğini fazla kaçırırsınız bu sefer de sodanın esiri olursunuz. Aslında bunların hiçbirine gerek yok. Yapmanız gereken sık sık yemek. 2 saat aralıklarla ara öğünleri kaçırmazsanız bedenen sıkıntı yaşamazsınız. Tabi biz uzman değiliz, ne yemeniz gerektiğini sormanız gereken ilk adres bir hekim ancak biz işin ‘manevi’ boyutuna odaklanıyoruz bu yazımızda. Moraliniz ‘istediğinizi yiyememek’ yüzünden bozuksa, şu hayalleri kurmak sizi fazlasıyla motive edecektir.

1- Hesap Kitap İşleri!

Hesaplama yapmak moralinize olumlu etki edebilir. Örneğin ayda ortalama 5 kilo veriyorsanız ve daha fazla vermeniz gerekirse, her kilo verdiğinizde bir sonraki aylarda ortalama kaç kilo verme ihtimaliniz olduğunu hesaplayın. Ama tutar ama tutmaz; rakamlarla oynamak mutluluk verecektir.

diyet2- İleriki Aylara Dair Notlar Alın!

Mesela Kasım’da mıyız, siz Mart’ı düşünün. Mart’a kadar kilo kontrolünü sağladığınızı, bahara merhaba derken aynı zamanda yeni bir ‘ben’e de merhaba diyeceğinizi hayal edin. Kafanızdan kendinize bu bahar / yaz döneminde almak istediklerinizi düşünün; hani o geçen sene çok beğendiğiniz halde alamadığınız kot ceketi mesela… Hayal kurun ki gerçekleşsin!

3- Yeni İmaj Çalışmaları Yapın!

Yakın bir zaman sonra kilo vermiş biri olarak yeni hayatınıza başlayacaksınız. Yeni hayat, yeni tarz! Hani şu çenenizin altına gizlenen gıdı yüzünden kısacık kestiremediğiniz saçlarınız var ya, belki de tam zamanıdır boy kısalmasının! Zayıfladıktan sonra nasıl bir saç modeli yapacağınıza şimdiden karar verebilirsiniz mesela. Kendinizi ideal kilonuzda hayal etmek bile çok keyifli olacaktır.

4- Ufak Kaçamakları Yapmadan Önce Düşünün!

Canınız çılgın gibi kebap çekti, öyle ki rüyalarınıza girecek! Bunu yemeniz belki 10 dakikanızı almaz ama önce bir okuyun. El emeği göz nuru vedalaştığınız kilolarınız bu ufak kaçamağı hak ediyor mu? Peki, onca zaman spor salonu ya da sahilde yaptığınız yürüyüşler, içemediğiniz asitli içecekler, yiyemediğiniz tatlılar, verdiğiniz nefs savaşı? Değer mi bir anlık hevese? Değmez! Yapmayın, dayanın, sonu güzel olacak inanın.

5- “O”nunla Karşılaşma Anı!

Şimdi bu söyleyeceğimiz sizi bağlar mı bilemeyiz. Ancak eğer hayatınızda minik de ‘tatlı intikam’ hayal ediyorsanız, direnmenin tam zamanı. Onunla ilk karşılaşma anınızı hayal edin; hiç beklemediği, hiç tanımadığı belki de gözlerine inanamadığı yeni siz ile tanışmak onu oldukça şaşırtacaktır. Siz mi? 4 köşe!

6- Kendinize Hedef Koyun!

Kış kilolarının vedası, yaz gelmeden belli olur. Kendinize bir tarih koyun. Deyin ki “Şu tarih miladım. O tarihe kadar baştan aşağı yenileneceğim ve asla pes etmeyeceğim. Bu uğurda belki zorlanacağım ama asla vazgeçmeyeceğim!”

7- Fotoğraflar Hırs Kazandırır!

Eğer hala motive olamadıysanız işi somuta çevirmekte yarar var; fotoğraflar! Eğer eski kilonuza dönmeyi hayal ediyorsanız eskilerden bir pozunuzu buzdolabının üzerine koyun ya da varsa koşu bandınızın tam karşısına… Yok, eğer siz eskiyi de unutmak isterseniz o halde çok beğendiğiniz birinin fotoğrafını koyun ve onun gibi olmak için kendinizi motive edin. Fotoğraflar işe yarayacaktır.

Ve son söz: KENDİNİZE İNANIN! Başaramayacağınız hiçbir şey yok. Fazla kilolardan kurtulmak tartıda değil beyinde biter. Unutmayın ki kararlı beyin, tartı rakamlarından daha kuvvetlidir.

İnanın, çalışın, başarın ve zafere yürüyün!

Hedefinize bir gün daha yaklaştınız, geriye kaç kaldı? 🙂