Diyet Yapmadan Alabileceğiniz 5 Önlem

Hepimiz bizi zorlayan diyetler yapmadan zayıflayıp istediğimiz bedene ulaşmak isteriz. Ancak biliriz ki bu işin çok da sihirli bir yolu yoktur ama yine de küçük önlemlerle daha kontrollü gidebilmek mümkündür. Nasıl mı? İşte diyet yapmadan kilonuzu daima kontrol altında tutabilmenin 5 etkili yolu…

1. Uyku Saati Belirleyin

Daha fit bir vücuda sahip olabilmek için uykunun ne ilgisi var diyebilirsiniz ancak vücudumuz asla birbirinden bağımsız çalışmayan bir makine gibidir. Düzenli uyumadığınızda vücudunuzda ödem birikmesine ve daha zor doymanıza neden olursunuz. Kilonuzu kontrol altında tutmak için düzenli bir uyku saati edinin.

2. Su İçmeyi İhmal Etmeyin

Ne kadar diyet yapsa da bir türlü kilo veremediğinden şikâyet eden insanları mutlaka duymuşsunuzdur ya da onlardan biri siz olabilirsiniz. Bu durumda en önemli eksiğin yeterli miktarda içmediğiniz su olduğunu bilmelisiniz. Su, her zaman sindiriminizin düzenlenmesine, metabolizmanızın daha iyi çalışmasına yardımcı olur. Böylelikle vücudunuzdaki kilo birikimini önemli ölçüde azaltmanız mümkün hale gelir.

3. Tabak Seçimlerini Doğru Yapın

Sevdiğiniz yiyeceklerden tamamen vazgeçmek yerine daha küçük tabaklarda yemeyi tercih ederek önce gözünüzü doyurabilir ve beyne gidecek doyma sinyalininin daha kısa zamanda oluşmasını sağlarsınız. Aynı zamanda şeffaf ya da açık renkte tabaklar sayesinde iştahınızın kapanmasını ve daha fazla yemenizi önleyebilirsiniz.

4. Süre Tutun

Yemek yemek ne kadar zamanınızı alıyor hiç düşündünüz mü? Peki, yemek yeme süresi ne kadar uzun olursa sindirim sürecinizin o kadar olumlu etkilendiğini biliyor musunuz? Süre belirleyin ve bu süre bitmeden yemeğinizi bitirmemeye dikkat edin. Böylece lokmaları daha yavaş çiğneyecek metabolizmanızın işini kolaylaştırarak kilo almayı önleyeceksiniz.

5. İçecek Seçimini İyi Yapın

Keyifli bir yemeği tamamlayacak en hoş detayın iyi bir içecek olduğunu düşünüyorsanız dikkat! Eğer ki içecek seçimini doğru yapmazsanız alacağınız kalori birkaç kat daha artabilir. Şekerli içecekler yerine su ya da az tuzlu bir ayran seçerek, gazlı içecekler yerine sade bir soda seçerek faydalı bir adım atabilirsiniz.