Diyet Yapmadan Formda Kalmanın 10 Yolu

Spor salonunda uzun süren çalışmalar, aylarca süren diyetler ve sonrasında elde ettiğiniz büyük zafer; arzuladığınız kiloya kavuştunuz. Fit ve sağlıklı bir görüntü elde ettiniz. Malum önümüz kış ve kafanızda birtakım soru işaretleri belirmeye başladı!

diyet yapmak

Uzun ve soğuk kış gecelerinde televizyon karşısında tüketeceğiniz keyifli ve kalorisi bir o kadar yüksek atıştırmalıklar ve evde yenen lezzetli akşam yemekleri. Kış menülerinin ağırlığının yanı sıra azalan hareket miktarı… Erken uyumaya daha meyilli olduğunuzu da daha önceki kışlardan tecrübe ettiniz.

Bu durumda ne yapsam da kilo almasam diye düşünüyorsanız, yazımızı okumaya devam edin. Hayatınızı zorlaştırmadan bu 10 noktaya dikkat ederek formunuzu koruyabilirsiniz. İşte detaylar…

1. Her lokmanızı, en az kırk kere çiğneyin!
Unutmayın, sindirim ağızda başlar. Lokmalarınızı iyice çiğneyerek hem yemeğinizin tadına varacak hem de sindirim faaliyetini başlatmış olacaksınız.

2. Porsiyonlarınızı küçültün!
Kullandığınız kase ve tabakların boyutlarını küçültün. Böylece tabağınız tam olarak dolu olsa bile her zamankinden daha az yemiş olacaksınız.

3. Sofrada yemek yiyin! Ayakta atıştırmayın!
Yediğiniz her şeyi bir şölen havasında tüketin. Mutlaka porsiyonlayın ve ambalaj içerisinden tüketmeyin.

zayiflamak için

4. Zaaflarınızı kontrol atında tutun!
Tatlı ya da hamur işi… Bunlardan birine asla hayır diyemediğinizin farkına varın. Kararlı davranın, fazlasına hayır demeyi bilin.

5. Yediklerinizi listeleyin!
Gün içerisinde yediğiniz her şeyi listeleyin. Böylece yediklerinizi unutmayacak ve durmanız gereken yeri bileceksiniz.

6. Mutlaka kahvaltı yapın!
Günün en önemli öğünü. Sıkı bir kahvaltı; gün içerisinde enerjik olmanıza yardımcı olmanın yanı sıra diğer öğünlerdeki yemek yeme isteğinizi de azaltacaktır.

7. Protein tüketmeye özen gösterin!
Vücudumuzun en uzun sürede sindirdiği ve dolayısıyla açlık krizleri yaşamamıza engel olan bu besin grubunu hayatınızdan çıkarmayın.

8. Ne yediğinizi ve ne kadar yemeniz gerektiğini bilin!
Bir öğünde tüketeceğiniz besin grubunun yarısını sebze, kalan yarısını protein ve tam tahıllı yiyeceklere ayırın. Böylece ihtiyacınız olan fazla lif, mineral ve vitamini alabilirsiniz.

9. Su için!
Yemekten önce içeceğiniz 2 bardak su, daha az yemenize ve vücudunuzun ihtiyacı olan su alımına da çok iyi gelecek.

sağlıklı beslenme

10. Ekmek tüketimine özen gösterin!
Doğru bilinen yanlışlardan biri de, form tutmak için ekmek tüketimini sıfırlamak. Halbuki miktarını ve cinsini doğru belirleyerek ekmek tüketmek; kabızlığa, kötü kolesterolünüzün düşmesine ve kilo vermenize yardımcı olacaktır.

Diyet dostu tarifler burada; Birbirinden lezzetli ve hafif tarifler için MigrosTV’de kalmaya devam edin.