Diyetinize Daha Fazla Lif Eklemenin 5 Lezzetli Yolu

Ne zaman konu diyet ve sağlıklı yaşamdan açılsa şu kelime dökülüverir dudaktan; lif. Evet, lifin kilo verme üzerindeki etkileri malum. Lif bakımından zengin yiyecekleri araştırdık bugün sizin için. İçlerinde epey iddialı olanlar da var!

1- Bir orta boy avokado ortalama 10 gram lif içeriyor. Avokadoyu sadece meyve olarak değil enfes lezzetlerle de harmanlayabilirsiniz. Örneğin; avokadolu salata, avokadolu ekmek dilimleri ya da avokadolu humus mesela.

avokado

2- Sadece 2 çay kaşığı chia tohumunda tam 10 gram lif var. Chia, son zamanlarda yeni yeni popüler olsa da aslında tarihi çok eskiye dayanıyor. Chia tohumu hakkında tüm bilinmeyenleri okumak için tıklayın.

chia

3- Yaban mersininin yarım bardağında 2 gram lif bulunuyor. Yaban mersini sadece lif bakımından değil pek çok bakımdan zengin. Fındık ile bir arada tüketildiğinde iyi bir ara öğün olabilir mesela, tok tutması da cabası.

yaban-mersini

4- Yeşil mercimek, lif içeren baklagillerin başında geliyor. Hazır havalar da soğumaya yüz tutmuşken sizce de enfes bir mercimek çorbasının tam zamanı değil mi?

Yeşil Mercimek Yemeği

5- Lif bakımından zengin elma kabuğu, aynı zamanda kabızlık sorununa da iyi geliyor. Meyveleri kabukları ile tüketmek pek alışkanlığımız değil belki ama faydaları çok. Şu yazımızda meyve kabuklarını değerlendirmenin yollarını paylaşmıştık, onlara da bir göz atın deriz.