Diyette Yemek Saatleri ile İlgili 6 Bilgi

Diyet sürecinde, hedeflediğimiz kiloya daha hızlı ulaşabilmenin yollarını arar dururuz. Hangi besinler metabolizma hızını artırır, hangi besinler detoks görevindedir gibi birçok soru aklımızı kurcalar durur. Peki bu süreçte tercih ettiğiniz besinler kadar bu besinleri hangi saatlerde tükettiğinizin de son derece önemli olduğunu biliyor musunuz? Yemek saatleri ile vücut ritminizi denk getirdiğinizde daha sağlıklı ve daha hızlı bir şekilde kilo vermeniz mümkündür. Nasıl mı? Gelin detaylara birlikte bakalım…

1. Yüksek Kalorili Olanlar Erken Saatlerde Yenmeli

Her ne kadar diyetinize sadık biri olsanız da hayır diyemeyeceğiniz yemekler mutlaka olacaktır. Böyle zamanlarda kendinize katı sınırlar koymak yerine bu ağır yiyecekleri vücudunuzun daha iyi sindirebileceği erken saatlerde tüketerek kendinize bir torpil geçebilir, aynı zamanda diyetinize büyük zarar getirmemiş olursunuz.

2. Kahvaltı Geç Saate Bırakılmamalı

Beslenme planında kahvaltının önemini artık biliyoruz, peki kahvaltı saatinin de son derece önemli olduğunu biliyor muyuz? Kahvaltı saatini geç olarak belirlediğinizde vücut kitle indeksini olumsuz etkiler ve vücudunuzda yağ birikmesine temel oluşturursunuz; ancak erken saatlerde kahvaltı yaptığınızda daha kolay kilo verebilirsiniz. Uzmanlarca en ideal kahvaltı saati, saat 7.00 ile 10 arasında olandır.

3. Geç Saatlere Farklı Alternatifler Üretmeli

Gece geç saatlerde yemek yemenin vücutta daha fazla yağ birikmesine neden olduğu daima hatırladıklarımız arasında olsa da acıkınca midemize söz geçiremeyebiliriz. Böyle zamanlarda hiçbir şey yememek ya da bol kalorili yiyecekler tüketmektense yoğurt, yeşillik, aromalı çaylar gibi hafif ve faydalı seçeneklerle açlığınızı akıllıca ve en sağlıklı çözümlerle atlatabilirsiniz.

4. Ara Öğünlere Önem Verilmeli

Diyet süresince yapılan en sık hatalardan biri, ara öğünlere önem vermemektir; ancak ara öğünler ideal miktar, seçenek ve doğru zamanlarda tüketildiğinde kilo verme sürecini hızlandıran bir etkendir. Uzmanlara göre en ideal ara öğün zamanları ana öğünlerden 2 saat sonra olanlarıdır. Sıradaki ara öğünse yine 2 saat sonra yenmelidir.

5. Öğle Yemeği Yenmeli

Kilo verme sürecinde gün boyu aç kalıp akşam yemeğini abartmamanız için öğle yemeği tüketmeniz son derece önemlidir. İdeal öğle yemeği zamanıysa 11.30 ile 13.30 arasında olanıdır. Böylece metabolizma hızınızı koruyabilir kilo verme sürecinize önemli bir katkıda bulunabilirsiniz.

6. Akşam Yemeği Geç Saate Bırakılmamalı

Gelelim, en önemli öğünlerden biri olan akşam yemeğine. Akşam yemeğinin ölçülü olması gerektiğini biliyorsunuz; peki doğru olan saat ne olmalıdır? Akşam yemeğinizi en geç 18.00 ile 20.00 saatleri arasında tüketerek sindirim sürecinize olumlu bir katkıda bulunur, kilo vermenizin kolaylaşmasını sağlayabilirsiniz.