Doğru Nefes Almanın Altın Kuralları

Oksijen, kaslarınızın, organlarınızın ve zihninizin işlevlerini yerine getirebilmesi için en gerekli olan elementten biridir. Vücudunuza aldığınız oksijen miktarı yetersiz olduğunda depresyon da dahil olmak üzere pek çok problemle karşılaşabilirsiniz. Doğru tekniklerle nefes alıp vermek bu nedenle önemlidir. İşte sizi zinde tutacak birkaç nefes tekniği…

1)      Derin Nefes

Rahat bir pozisyon alın. İsterseniz sırt üstü, dizleriniz kırık bir şekilde uzanabilirsiniz. Kollarınız bedeninizin yanında serbestçe uzansın. Boynunuzun altında bir yastık koyun. Burnunuzdan derin bir nefes alarak göğsünüzün, mümkünse diyaframınızın hava ile dolduğunu hissedin. Sonra içinizden 10’a kadar sayarak aldığınız nefesi ağzınızdan yavaş yavaş verin. Bu nefesi 1 dakika boyunca tekrarlayın. Bedeninizin gevşediğini, zihninizin rahatladığını hissedeceksiniz.

nefes

2)      Burun Nefesi

Ağzınız kapalıyken burnunuzdan derin bir nefes alın. Bu sayede nefes alırken vücudunuza alabileceğiniz bakteri ve virüsleri burnunuz filtreleyecektir. Ayrıca sinir sisteminiz rahatlayacaktır. Nefes verirken de burnunuzdan yavaşça nefes verin. Burundan nefes alıp vermek vücut ısınızı korumanızı sağlarken, oksijen emilimini de kolaylaştırır. Bu nefesi gündelik hayatınızda da alışkanlık haline getirdiğinizde daha zinde hissedeceksiniz. 

nefes-egzersizi

3)      Diyafram Nefesi

Bir elinizi göğüs kafesinizin üzerine bir elinizi de karnınızın üzerine koyun. Ağzınız kapalıyken burnunuzdan yavaşça nefes almaya başlayın. Nefes alırken karnınızın şiştiğini hissedin ama göğsünüzün başladığınız zamanki konumunu koruduğundan emin olun. Karnınız hava ile doldukça mide kaslarınızın genişlediğini hissedin. Sonra burnunuzdan yavaşça nefes verin. Bu nefes biçimi diyaframınızın çalışmasını sağlayacaktır. Böylece kalp atış hızınız normale dönecek, kan basıncınız dengelenecek, daha rahat nefes alıp verdiğinizi hissedeceksiniz. 

nefes-egzersizleri