‘Duygusal’ İştahı Kontrol Altına Almanın Sağlıklı Yolları

Duygusal iştah… Mutlu oluruz yeriz, mutsuz oluruz yine yeriz. Aşık oluruz gelsin ev yapımı kebaplar, sevgiliden ayrılırız gelsin çikolatalı pastalar. Diyeceğimiz o ki yemeğe yeltenen beyni ikna  edebilen mide yoktur! Peki gelelim bu sorundan nasıl kurtulacağımıza… İştahı kontrol etmenin yolları mı demeli, sağlıklı kalmanın püf noktalarını mı yoksa açlık hissi nasıl gider sorusunun cevabına mı odaklanmalı bilemiyoruz. Ancak bildiğimiz şu ki duygu patlamalarının verdiği aşırı iştahı kesmenin yolları hakkında birkaç şey söyleyebiliriz galiba.

1- İşe düzenli yemek yiyerek başlayın. Diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenler listesinin üst maddelerinden biri; sık sık az az ye! 2 saatte bir ağzınıza bi’lokma bir şey atmayı ihmal etmeyin. Böylelikle gün boyu yemeyip de akşam yemeğine hunharca saldırmazsınız.

diyet

2- Kendiniz oyalamaya çalışın. Kahvaltı ederken öğlen yemeğini düşünerek nereye varabilirsiniz? Ana yemek aralarında kendinizi oyalayacağınız aktiviteler ya da kendin yap projeleri bulun mesela. Örneğin şurada sizin için pek çok hobi videosu hazırladık. El becerinize yatkın olandan başlayın deriz.

kozalaktan-kirpi

3- Bir süre o çok bayıldığınız cips yerine biraz daha ‘az kilo yapan’lara yönelseniz nasıl olur? 🙂 Örneğin televizyon karşında illa bir şey atıştırmak istiyorsanız o halde bir süre kabak cipsi verelim size 🙂 Tadı çok farklı inanın bize. Kabak cipsi nasıl yapılır sorusunun lezzetli cevabı için fotoğrafın üzerine tıklayın. Bu arada konu cipsten açılmışken MLife Organik Serisi‘nin tarçınlı elma cipsine de bir göz atın deriz. Kulağa ilginç geliyor değil mi? 😉

kabak cipsi

4- Şarkı söyleyin! Hem de avaz avaz. Biz de duyunca şaşırmıştık ancak şarkı söylemenin faydalarını göz ardı etmemekte yarar var. Evet, kilo verdirmez belki ama motivasyonunuzu arttırdığına dair söylentiler var. Sesiniz kötüyse buna da endişe etmeyin; banyo gibi yüksek ekolu bir yer yerine odanızda kendi evinizin assolisti olabilirsiniz. Şarkı söylemenin yararlarını kaleme aldığımız yazımızı okursanız, ne demek istediğimizi daha iyi anlarsınız.

müzik_dinlemenin_faydaları

5- Kendinize yüklenmeyin. Evet, bu ara bir iştah açıklığınız olabilir. Ancak bu demek değil ki sonsuza kadar yiyeceksiniz. Bu durumun geçici olduğunu kendinize telkin ederek işe başlayın. Kendinizi suçlamak, daha çok yemenize bile neden olabilir. Güzel bakın, güzel görün meselesi yani.

yemek-tarifleri

İştahınızın açık olduğu zamanlarda, günün sonunda hiç olmazsa yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin. Sıradan bir öneri gibi gelebilir ancak günün sonunda gelen kalori olmasından da kulağınıza çalınan bu küpe her zaman daha iyidir 😉