Düzenli Olarak Koşu Yapmak İçin 9 Sebep

“Çok yoğun bir iş hayatım var, spor salonuna ayıracak bir bütçem yok” gibi tüm bahaneleri bir kenara atın ve hayatınıza bin bir fayda sağlayacak, maliyetsiz ve kolay bir aktiviteyi ekleyin.

Düzenli olarak haftada 4-5 gün yaklaşık 30 dakika kadar koşu yaparak birçok hastalıktan korunabilir, daha sağlıklı ve uzun bir ömrü kendinize hediye edebilirsiniz.

Hadi koyun cebinize akıllı telefonları, açın adım sayar uygulamalarını, takın kulağınıza kulaklıkları ve koşu yapmak için düşün yollara!

 1. Stresten Uzaklaşırsınız

Koşu yapmak zihninizi meşgul edip kötü düşüncelerden uzaklaşmanıza yardım edecek en iyi meşgalelerden biridir. Hele ki açık ve temiz havada yapılacaksa ruhunuz ve bedeninizden tüm iç organlarınıza kadar huzur ve sağlıkla dolarsınız.

ofis

2. İyi Bir Kondisyon Yöntemidir

Düzenli olarak koşu yaptığınızda çabuk yorulma gibi sorunlara veda edersiniz. Vücudunuz daha esnek, daha kaslı bir yapı alır ve hareket etmeniz kolaylaşır.

koşu

3. Herhangi Bir Maliyeti Yoktur

Koşu yapmak için bulmanız gereken sadece rahat bir yoldur. Bu yolda dilediğinizce koşup kilometrelerce kalori yakabilirsiniz, biri de gelip orada koştunuz diye sizden para istemez, size de yaktığınız kalorilerin keyfini sürmek düşer.

sport

 

4. Kan Şekerini Düzenler

Yapılan araştırmalara göre disiplinini kaybetmeden koşmaya devam eden diyabet hastalarının kan şekerinin düştüğü hatta kısa bir zaman sonra kullandıkları insüline bile gerek duymadıkları görülmüştür.

diyet

 

5. Eklem Hastalıklarını Önler

Eklem sağlığı, bir insanın başka bir insana muhtaç olmadan kendi işlerini görebilmesi açısından oldukça önemli olan detaylardan biridir. Düzenli olarak koşu yapmak eklem kıkırdaklarını güçlendirir ve gerekli esnekliği sağlar. Böylece görülmesi ihtimal olan eklem rahatsızlıkları riskini en aza indirir.

diyet_yapmak

 

6. Kalp Sağlığını Korur

Disiplinli olarak koşu yapmak nabız atışlarını düzenler. Normalde daha fazla olan nabız atışını düşürerek kalbin daha az atmasını dolayısı ile kalbin daha az yorulmasını sağlar. Böylece uzun vadede daha sağlıklı bir kalbe sahip olur ve kalp hastalıklarından korunursunuz.

diyet-yapmak

7. Fazla Kilo ve Selülitlerden Kurtulursunuz

Koşu yapmak tüm vücudu çalıştıran aktivitelerden biridir. Dolayısıyla ile tüm vücudunuzda biriken fazla yağların yakımı hızlanır ve kilolara veda etmeniz kolaylaşır. Aynı zamanda bacak kaslarınız güçlenerek selülitsiz bir görünüm elde edersiniz.

diyet-zayiflamak

8. Kanserden Korur Ömrü Uzatır

Yapılan araştırmalarda erken ölen ya da kansere yakalanan kişilerin, koşu yapmayanlara göre daha fazla olduğu saptanmıştır. Herkes uzun ve sağlıklı bir ömür ister; ama kimse bunun için pek bir çabada bulunmaz. Hadi, siz hayatınıza düzenli koşu yapma kuralını getirin ve olumlu değişiklikleri hissedin.

kosu

 

9. Kolesterolü Düşürür

Yüksek kolesterolden şikayetçiyseniz yan etkileri fazla olan ilaçları kullanmaktansa düzenli olarak koşu yapmak ve yediklerinize azıcık dikkat etmek inanın çok daha iyi bir seçim olacaktır. Koşu yaparak kandaki yağların (trigliseritler) azalmasına iyi kolesterol olan HDL miktarının artmasına yardımcı olursunuz.