Erkekler Kas Yaparken Bunlara Dikkat Edin

Yoğun çalışma hayatı, vakitsizlik derken spor yapmak birçok insan tarafından ikinci plana atılıyor, bir de beslenmeye dikkat edilmezse vücutlar yağ ile kaplanmaya kilo almaya başlanıyor.

Artık herkes fit bir vücuda sahip olmak, daha hoş görünmek, ömrünü sağlıkla tamamlayabilmek için adeta yarışıp spor salonlarından çıkmaz hale geldi.
Peki daha kaslı bir vücuda sahip olayım derken nelere dikkat edilmesi gerektiği biliniyor mu? Kas yaparken sağlığınızı yok etmemek için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar mevcut. İşte detaylar:

1. Kendinize Göre Program Belirleyin

Erkekler, konu kas yapma olduğunda fazla ısrarlı olup dolduruşa gelebiliyor. Bu nedenle başkalarında gördüğü kaslı bir vücuda sahip olmak için onların uyguladığı egzersiz programını kendine uygulamaya çalışıp kendini hırpalayabiliyor. Bu durumun önüne geçebilmek sağlığınıza zarar vermeden kas yapabilmek için kendi bünyenize uygun egzersiz programları hazırlamaya özen gösterin. Eğer ki bu konuda bilgi sahibi değilseniz uzman kişilerden yardım almayı ihmal etmeyin.

sporun-faydalari

2. Bacak Egzersizlerine Ağırlık Verin

Erkekler, genel olarak vücudun sadece üst bölgesine odaklanmak gibi bir hataya düşer. Kol, göğüs ve sırt çalışıp da alt kas grubu ihmal edildiğinde vücutta birtakım dengesizlikler, vücudun görüntüsünde orantısızlıklar oluşabilir. Bu nedenle bacak kaslarınızı çalıştıracak egzersizlere de yoğunlaşmakta fayda olacağını unutmamalısınız.

spor-gorsel

3. Ağırlıkları Düzenli Artırın

Kas yoğunluğunu birden artırmayı, şahane bir vücuda sahip olmayı istiyor olabilirsiniz; ancak bunun için en başta sabırlı olmanız gerektiğini unutmamalısınız. Sabırsız bir şekilde davranıp kas yapmak için kullandığınız ağırlıkları birden yükselttiğinizde vücudunuzda çözülemeyecek problemlere neden olabilirsiniz. Bu nedenle egzersiz sırasında kullanacağınız ağırlık miktarlarını birden değil seanstan seansa artırmaya özen göstermelisiniz.

spor-yapmak

4. İstikrarlı ve Bilinçli Olun

Kas yapma çalışmaları için ne kadar çabalarsanız çabalayın, bu çalışmalar eğer ki size uygun değilse ve yeterli miktarda yapmıyorsanız bu sizin işinize yaramayacak demektir. Egzersiz planınızı bilinçli bir şekilde hazırlayın ve etkili bir sonuç alabilmek için istikrarlı bir şekilde çalışmayı elden bırakmayın.

diyet

5. Sabırlı Olun

Normal koşullardaki bir vücut günde en fazla 10 gram kas üretebilir, yani sizi uzun, zorlu ve emek gerektiren bir süreç bekliyor demektir. Kaslı bir vücuda sahip olmaya azmettiyseniz ilk olarak sabırlı olmanız gerektiğini bilmeli ve acele etmemelisiniz.

diyet

6. Dengeli Beslenin

Kaslı bir vücuda sahip olmak için iyi bir şekilde beslenmek şarttır. Yaptığınız sporu desteklemek, kaybettiğiniz enerji miktarını yeniden kazanabilmek için doğru besinleri doğru bir şekilde tüketmeye özen göstermeniz gerektiğini unutmayın. Protein ve kalori alımını artırın.

diyet-zayiflamak

7. Bol Sıvı Tüketin

Kaslı bir vücuda sahip olabilmeniz için çok yoğun bir şekilde egzersiz yapacaksınız demektir. Yoğun bir egzersiz için vücudunuzu çalıştıracak yegâne şey de yeterli miktarda su içmektir. Egzersiz sırasında terleyerek kaybettiğiniz su ve mineralleri yeniden kazanıp kas yapma sürecini kolaylaştırabilmek için bol miktarda su içmeyi ihmal etmemelisiniz.

alkali-diyeti-nedir

8. Takviyelerden Yararlanın

Egzersiz sırasında kaybedeceğiniz enerji miktarını yeniden kazanabilmek için beslenme ne kadar önemliyse abartılmadığı takdirde birtakım takviyeler kullanmak da o kadar önemlidir. Protein tozu, aminoasit, karbonhidrat tozları, keratin gibi birçok ilacı doktor kontrolünde abartmadan kullanabilirsiniz.