Hafızanızı Daha İyi Kullanabilmek için 7 Öneri

İyi bir hafızaya sahip olup gerek günlük gerekse uzun vadede daha başarılı ve kontrollü olmak hepimizin ilk dileklerinden biridir. Peki daha iyi bir hafızaya nasıl sahip olunur, hafızamızı geliştirmek için neler yapabiliriz biliyor muyuz? İşte bu konuda size yardımcı olacak 7 öneri yazımızın devamında…

  • Uykuya Önem Verin

Nasıl ki beden sağlığının en önemli besini doğru yiyecekler ise beyin sağlığının en önemli besini de verimli bir uykudur. Günde ortalama 8 saat uyunan verimli bir uyku ile beyin fonksiyonlarınızın çok daha sağlıklı bir şekilde işlemesine yardımcı olabilir, hafızanızı koruyabilir, öğrenilmiş bilgilerin pekişmesini ve korunmasını sağlayabilirsiniz.

  • Stresinizi Yönetin

Stres, hayatımızda maalesef ki eksik olmayan faktörlerden biridir; ancak bunun dozunu iyi bir şekilde ayarlayabilirsek sonuçları lehimize çevirmek mümkündür. Stresinizi kontrol edebilirseniz daha iyi odaklanabilir, unutkanlığı önleyebilir, hafızanızı en iyi şekilde kullanabilirsiniz.

  • Öğrenmeye Devam Edin

Güçlü bir hafızanın en etkili ilacı, sürekli yeni bilgiler öğrenmeye devam etmektir. Bedenimizin daha sağlıklı olması için nasıl ki beden egzersizleri yapıyorsak sürekli yeni bilgiler öğrenerek de hafızamız için egzersizler yapmış oluruz. Siz de güçlü bir hafızaya sahip olmak istiyorsanız hemen hayatınıza yeni bir hobi, yeni bir spor, yeni bir dil, yeni bir araştırma alanı gibi etkili ilaçlar katmak için daha fazla geç kalmayın!

  • Sağlık Kontrollerinizi Aksatmayın

“Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.” sözünün boşuna söylenmediğini unutmayın. Güçlü bir hafızaya sahip olmanın sağlıklı bir bedenden geçtiğini ve bunun için emek harcamanız gerektiğini unutmayın. Hipertansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıklarınız varsa bunların hafızanızı olumsuz etkileyeceğini bilin ve gerekli önlemler için harekete geçin.

  • Beslenmenize Dikkat Edin

Sağlıklı seçeneklerle beslenerek hafızanız için şahane bir iyilik yapabilirsiniz. Ispanak, kuşkonmaz, balık, brokoli, yaban mersini, çilek gibi besinleri düzenli olarak tükettiğinizde beyin hücrelerinin ve fonksiyonlarının korunmasını sağlar, daha güçlü bir hafızaya sahip olabilirsiniz.

  • Düzenli Yürüyüş Yapın

Beyin, bedenen ayakta olduğunuzda ve yürüyüş gibi egzersizler yaptığınızda daha iyi çalışmaktadır. Haftada en az 3 kez 45 dakika kadar yürüdüğünüzde beyne daha fazla oksijen pompalanmasını sağlar; böylece hafızanızın canlanmasını, beynin özümseme, öğrenme gibi yeteneklerinin artmasını sağlayabilirsiniz.

  • Zararlı Alışkanlıklardan Uzak Durun

Zararlı alışkanlık denince alkol ve sigaradan uzak durulması gerektiğini çoğumuz biliyoruz; ancak uzak durulması gereken zararlı alışkanlıklar bununla sınırlı değil. Beyin için zararı olan şeker, nişasta, un, kızartma, aşırı kafein, fastfood gibi yiyecek alışkanlıklarından da tamamen kurtulmanız; iyi bir hafızaya sahip olabilmek için en etkili adımlardan biridir.