Hamileler için Beslenme Önerileri

Anne olmak isteyen kadınların hamilelik öncesinden itibaren kendilerine, beslenme ve uyku düzenlerine dikkat etmeleri gerekir. Özellikle kilo sorunu yaşamamak; hamilelik öncesinde az ya da fazla kilolu olmak bebek açısından da anne açısından da çeşitli riskler doğuracağı için kilonun hamilelik öncesinde normal düzeyde tutulması doğru olacaktır.  

hamilelik

Folik asit kullanımına başlamak

Hamile kalmadan yaklaşık 3 ay önce folik asit kullanmaya başlanmak gebelik döneminin sağlıklı geçmesi ve gelişim bozukluklarının engellenmesi açısından son derece önemlidir. Folik asit gebelik kararı ile birlikte Yeşil yapraklı sebzeler bolca tüketilmelidir.

hamilelik

Vitamin alımına dikkat

Günlük ihtiyacın gerektiği kadar vitamini almak; demir, kalsiyum, C vitamini bebeğin gelişimi açısından son derece gerekli olan vitaminlerdir. Bu nedenle hamilelik ön hazırlığı için vücudu bu vitaminler ile gebeliğe hazırlamak doğru olacaktır. Vitaminleri mümkünse doğal kaynaklardan almalısınız.

hamilelikte-beslenme

Sıvı tüketin

Bolca su içmeye alışın, suyun tadını sevmiyor ve bu nedenle az su tüketiyorsanız suyunuzun içine limon, nane yaprakları ekleyerek tadını daha güzel bir hale getirebilirsiniz. Alkol ve kahveyi ise azaltmaya çalışmak, sonrada bırakmak yararlı olacaktır.