Bebek Geliyor: Hamilelikte Tüketmeniz Gereken Besinler

Hamilelik sırasında, bebeğin ana besin kaynaklarını belirleyen annelerin tükettiği yiyecek ve içeceklerdir. Bu nedenle uzmanlar, bebeğin büyüme ve gelişim döneminde ihtiyaç duyduğu önemli besin maddelerini sağlamak için annelerin sağlıklı besinler tüketmesini önerir. İşte hamilelikte anahtar besinler!

hamilelik

Folik asit: Bebeğin beyin ve omurilik gelişiminde büyük payı olan folik asit, B vitamini içeren gıdalarda bulunmaktadır. Gebelik sırasında, kadınlardan günlük prenatal vitaminlerini destekleyici miktarda folik asit miktarını günde 600 mikrogram’a yükseltmeleri önerilir.

Hangi yiyeceklerde bulunur?

Yapraklı yeşil sebzeler, zenginleştirilmiş tahıllar, ekmekler ve makarnalar.

sebze son  (1)

Kalsiyum: Bir bebeğin kemiklerini ve dişlerini oluşturmak için faydalı bir mineraldir. Hamile bir kadın yeterli kalsiyumu tüketmiyorsa, mineral, anne kemiklerinde bulunan depolardan çekilecek ve bebeğe verilecektir. 25 yaş ve üstü gebe kadınlar, günde 1000 miligram kalsiyuma ihtiyaç duyar.

Hangi yiyeceklerde bulunur?

Süt, yoğurt, peynir, kalsiyum katkılı meyve suları ve gıdalar, somon, bazı yapraklı yeşiller.

Kalp Krizini Önleyen Yiyecekler

Demir: Gebe kadınların günde 27 miligram demire ihtiyacı vardır. Hamilelik sırasında çok az demir alımı, yorgunluğa ve enfeksiyon riski yüksek bir durum olan anemiye neden olabilir. Bebeğe oksijen tedarik etmek ve daha fazla kan üretmek için ek mineral miktarları gereklidir. Demirin daha iyi emilmesi için, mineral içeriği zengin gıdalardan da tüketmeniz gereklidir. Örneğin, tahıl ürünü yönünden zengin kahvaltınızın yanında bir bardak C vitamini deposu portakal suyu tüketmek.

Hangi yiyeceklerde bulunur?

Kırmızı ve beyaz et, balık, kuru fasulye ve bezelye, tahıl.

Etli Bezelye Yemeği

Protein: Kadınların, hamilelik süresince normalden daha fazla proteine ihtiyacı vardır ancak çoğu kadın, diyetlerinde bu gıdalardan yeterince yararlanamamaktadır. Protein yapıcı bir besin kaynağıdır, çünkü bebekteki beyin, kalp gibi önemli organların oluşturulmasına yardımcı olur.

Hangi yiyeceklerde bulunur?

Kırmızı ve beyaz et, balık, kuru fasulye ve bezelye, yumurta, fındık, tofu.

kuruyemisler