Hamileyken de Yenebilecek 6 Yiyecek!

Yazımıza tıkladığınıza göre, yakın zamanda leylek kapınızı çalacak ve tüm dünyanızı bir anda mucizeler ile dolduracak. Kaç ay kaldı? Eğer henüz başındaysanız size şahane haberlerimiz var. Biliyorsunuz hamilelik, hastalık değildir; evet, canınızın çektiği her şeyi yiyemiyorsunuz belki ama hayat hala çok lezzetli! Peki, hamileyken neler tüketebilirsiniz? Lezzetten ödün vermeden, minik ‘dünya’nızı da hiiiiç rahatsız etmeden şahane şeyler yiyebilirsiniz. Nasıl mı? Gelin şöyle anlatalım…

hamilelik

1- Tam Tahıllar!

Tam tahılları elbette hayatınızın her anında yemeniz şahane ancak özellikle konu hamilelik ve beslenme ise tam tahıllı gıdalar daha çok ön plana çıkıyor. Bunun en önemli nedeni tam tahıllı gıdaların içinde bulunan demir ve çinko. Aslında sadece hamilelik değil yaşam boyu sağlık için minik birkaç değişim yeterli. Nasıl mı? Şöyle buyurun!

2- Yeşil Yapraklı Sebzeler!

Önce sebebini söyleyelim. Yeşil yapraklı sebzelerin en önemli özelliği bebeğinizin beyin gelişimine etki eden folik asit. Eğer sebze ile aranız iyi değilse de sıradan lezzetleri farklı tatlarla harmanlayıp kendinize ve bebeğinize jest yapabilirsiniz. Örneğin kinoalı ıspanaklı salata. Tarifi için görselin üzerine tıklayın!

salata

3- Fındık ve Mercimek!

Bebek gelişimini ve annenin doğum için ideal zeminini hazırlamak fındık ve mercimeğin işi! Protein bakımından zengin olma özelliği ile bu iki yiyecek sizin için biçilmiş kaftan. Fındığı ara öğünlerinizde atıştırmalık olarak, mercimeği de şunun gibi efsane tariflerle tüketebilirsiniz.

corba

4- Somon ve Alabalık!

Omega 3 denince ilk akla gelen yiyeceklerden biri; somon ve alabalık. Özellikle hamilelik döneminde somon ve alabalık tüketimi, bebeğinizin gelişiminin yanı sıra sizin rahat bir hamilelik geçirmenize de imkân sağlıyor. Suda pişmiş sebzeli somon mesela, nasıl geliyor kulağınıza?

5- Yulaf Ezmesi!

Bazı sabahlar sanki hastaymışsınız gibi uyanabilirsiniz. Böyle günlerde yulaf ezmesi imdadınıza koşabilir. Bebeğinizin kemik gelişimi için yulaf ezmesi tüketebilir, farklı lezzetlerle de harmanlayabilirsiniz. Örneğin süt ile bir
araya gelince tam bir lezzet şöleni olabilir.

6- Taze Sıkılmış Meyve Suları

Mevsimine göre seçeceğiniz meyveleri katı meyve sıkacağı ile sıkın ve kendi doğal karışımınızı yapın. Meyvenin içindeki şeker, açlık krizinizi de dengeleyecektir.

Şu geçici dönemde bazı yasaklarınız olsa da, ‘yasak’ kelimesi hiç bu kadar sempatik olmazdı herhalde; ucunda sizi bekleyen bir mucize varsa hele ki…

Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanızı diler, aklınıza takılan her soru için uzman röportajlarımıza göz atmanızı öneririz.

Sağlıklı Günler!