Harekete Geçin: Sürekli Oturmanın 7 Zararı

Günlük hayatımızda bazen masa başı bir mesleğe sahip olmamızdan bazense tamamen keyfi olarak hareket etmeyi ihmal ediyor, sürekli oturmayı tercih edebiliyoruz. Peki ya bu tercihin sağlık için ne kadar zararlı olduğunu bilsek yine de aynı şekilde devam eder miydik? Amiyane bir tabir de kullanmak gerekirse oturarak başarıya ulaşan tek canlı, tavuktur. Biz de tavuk olmadığımıza göre? İsterseniz bu satırlarımızı bir inceleyip hayatınıza hareketli mi yoksa hareketsiz mi devam edeceğinize öyle karar verin. İşte, sürekli oturmanın 7 zararı.

  • Diyabete Davetiyedir

Günlük yaşamınızda daima hareketsizseniz halk arasında “şeker hastalığı” olarak bilinen diyabet için davetiye çıkarıyorsunuz demektir. Yapılan birçok araştırmada diyabet riskinin hareketsiz insanlarda daha sık görüldüğü saptanmıştır.

  • Obezite Nedenidir

Sürekli oturarak, hareketsiz bir yaşam sürmenin kilo almanıza sebep olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var. 30 dakikadan fazla sürede oturduğunuzda metabolizma hızınız yaklaşık %50 oranında düşüyor bu da zamanla vücudunuzda aşırı ölçüde yağ birikmesine yol açarak kilo almanıza neden oluyor.

  • Kanser Riskini Artırır

Hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız hareketli bir yaşam süren insanlara göre bağırsak, meme, prostat, yumurtalık gibi kanser çeşitlerine yakalanma riskiniz fazla demektir. Sürekli olarak oturduğunuzda vücudunuzda insülin artıyor, antioksidan üretimi ise azalıyor; böylece birçok kötü hastalığa yakalanma olasılığınız yükseliyor.

  • Osteoporoz Riskini Artırır

Hayatınızı sürekli olarak oturarak hareketsiz bir şekilde devam ettirmeye çalışıyorsanız yaşlılığınızda kemik sağlığınızın ciddi oranda sorun çıkaracağı net gerçekler arasındadır. Kısacası; hareket etmeyen bir gençseniz ileride osteoporoz ve sarkopeni ile cebelleşen, eklem ağrıları, kemik kırıkları, kısıtlı hareketler ile hayatını devam ettirmeye çalışan bir yaşlı olacaksınız demektir.

  • Kamburluğu Artırır

Gün içerisinde karın kasları, vücudun dik durmasını sağlar. Sürekli oturduğunuzda ise karın kasları bu görevini yeterince yapamaz ve kasların çalışması durur. Bu durumda bel çukuru artar, kürek kemikleri kanatlaşır ve kamburluk belirginleşir.

  • Düşme Riskini Artırır

Hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız zamanla kalçalarınızdaki ön kaslar esneyecek ve kısalacaktır. Bu durum, hareket etmeyi ve adım uzunluğunu kısıtlar. Kalça kaslarındaki bu kısalma, özellikle yaşlılık döneminde düşmenin başlıca nedenleri arasında yer almaktadır.

  • Dalgın Bir Kafaya Neden Olur

Kaslarınızın hareket etmesini sağladığınızda, düzenli olarak egzersiz yaptığınızda vücudunuzun serotonin hormonu salgılamasını sağlar, beyninize temiz kan ve oksijen gitmesine yardımcı olursunuz. Böylece zihniniz açık olur; ancak sürekli olarak oturursanız beynin tüm işlevleri yavaşlamaya başlar.