Hastalıklardan Korunma Zamanı: Bolca C Vitamini İçeren 7 Besin

Kolajen üretme, hücreleri onarma, kalp rahatsızlıklarını önleme, başta kanser olmak üzere birçok hastalığa karşı olma gibi özellikleriyle C vitamininin yararları saymakla bitmez. Özellikle kış aylarında bolca tüketmemiz gereken C vitamini, peki hangi besinlerde bolca mevcut?
C vitamini denince akla gelen ilk seçenek portakaldır; ancak yazımızın devamında portakal sevmeyenlerin yüzünü güldürüp onlara farklı alternatif olabilecek besinler mevcut, işte detaylar:

  • Brokoli

Birçok insan, brokolinin daha ismini duyduğu anda yüzünü buruşturuyor; ancak brokoli C vitamini açısından oldukça zengin olmasıyla tam bir sağlık deposu. 100 gram brokolide yaklaşık 80 gram kadar C vitamini bulunuyor. Piştiğinde C vitamini oranı azalan brokoliyi çeşitli soslarla süsleyip özellikle salata olarak tüketerek C vitamini ihtiyacınızın önemli bir bölümünü karşılayabilirsiniz.

  • Karnabahar

Brokolinin en yakın akrabalarından biri olan karnabahar da bünyesinde bolca C vitamini barındırıyor. Karnabaharı haşlama, kızartma gibi birçok pişirme yöntemi ile keyifle tüketebilecek olsanız da faydalı içeriğini en çok buharda pişirme yöntemi ile koruduğunu unutulmamalısınız. Aynı zamanda çiğ halini ufak ufak parçalayıp ya da dilimledikten sonra yoğurtla karıştırarak da şahane bir öğün hazırlayabilir, C vitaminine doyabilirsiniz.

  • Brüksel Lahanası

Mini mini lahanalar! Ülkemizde çok yaygın olarak tüketilmeyen Brüksel lahanası özellikle son zamanlarda giderek popüler hale geldi. Lif açısından zenginliği, kanserin birçok çeşidini önlemesi ile Brüksel lahanası düzenli olarak tüketilmesi gereken besinler arasında yerini aldı. Brüksel lahanasını fırında ya da tavada kızartarak, haşlayarak sağlıklı, lezzetli ve bol C vitamini içeren bir öğün hazırlayabilirsiniz.

  • Limon

Turuncu ve tatlı portakalın sarı ve ekşi kardeşi o! Mis gibi kokusu, bolca suyu ile içeriğinde yoğun oranda C vitamini barındırıyor. Üstelik limonun bu faydalı içeriğinden faydalanmak da çok kolay. Onu çeşitli yemeklere, salatalara katarak ya da direkt olarak suyunu içerek şifa ile dolabilirsiniz.

  • Karalahana

Kış mevsiminin vazgeçilmez sebzelerinden biri olan karalahananın da C vitamini ile dolu olduğunu biliyor muydunuz? Dolması, yemeği, salatası gibi birçok seçeneği yapılabilen karalahanaya sofranızda daha çok vererek ihtiyacınız olan C vitaminini elde edebilirsiniz.

  • Kivi

Meyvelerin arasında C vitamini açısından en zengin seçeneklerden biri de nefis kividir. Aynı zamanda potasyum ve bakır açısından da oldukça zengin olan kivinin bolca olduğu güzel bir meyve tabağı hazırlayın da kendinize iyilik yapın değil mi?

  • Kırmızı Dolmalık Biber

Belki de yoğun C vitamini içeriğini en belli etmeyen seçenekler arasında kırmızı dolmalık biber geliyor olabilir. 100 gramlık biberde 183,3 mg C vitamini içeren kırmızı biberi ister dolma yaparak ister fırında kızartarak tüketebilir C vitaminine doyabilirsiniz.