İftar Sonrası Oluşabilecek Mide Ağrısına 5 Çözüm

Tabi gün boyu süren açlık, susuzluk, yorgunluk belki biraz da sinir ve stres derken olanlar midenize olabiliyor. Hele bir de iftarda yemeği fazla kaçırdıysanız, sahura kadar başlasın ‘mide muharebeleri’. Peki bunu önlemenin yolları neler, geleneksel reçeteler yenilerini ekledik.

1- Zencefil

Tabi katır kutur yenecek kadar lezzetli olduğunu iddia edemeyeceğiz ancak iddiamız şu ki mide sorununuza kökten çözüm getirecek kadar etkili. İsterseniz önce zencefil ile ilgili bilinmeyenleri derlediğimiz şu yazımızı önerelim size, ardından da güzel bir zencefilli Türk kahvesi ikram edelim.

zencefil çayı

2- Limon

Bunu bilmeyeniniz yoktur. Limon suyu mideyi rahatlatır evet ama biz bu sefer içi ile değil dışı ile ilgileniyoruz. Limon kabuğunu çiğner ve daha sonra yutmadan çıkarırsanız, mide bulantınız ve mide ağrınız mucizevi bir şekilde geçer. Artan limon kabuklarını da değerlendiriyoruz tabi, Ramazan’da ziyan eder miyiz? Bakın onlarla neler yaptık…

limon

3- Maden Suyu

İçine birkaç damla taze sıkılmış limon suyu damlatın ve iftardan sonra için. Şifa niyetine içtiğiniz maden suyu miktarını da abartmayın yalnız. Bu sefer de gaz ve şişkinlik sorunu ile karşılaşırsınız aman dikkat.

su içmek

4- Nane

Bu arkadaşın kullanım alanı çok. İster güzel bir nane çayı hazırlayın, isterseniz naneyi çiğ çiğ tüketin ya da suya birkaç damla nane yağı damlatıp için; sonuç hepsinde rahatlatıcı olacaktır.

nane

5- Elma Sirkesi

Evet, tadı pek sempatik değil hele ki suya katılınca. Ama yapacak bir şey yok. 1 çay kaşığı sirkeyi bir bardak suya ekleyip bir dikişte için. Bir dikişte olursa en azından tadını almazsınız diye düşündük ama siz bilirsiniz tabi.

elma sirkesi

Bu Ramazan’da da faydalı bilgiler ile ekranlarınızda olmaya devam edeceğiz. İlgi çeken konular, merak uyandıran mevzular ve çok daha fazlası için bizi takip etmeye devam edin.