İftardan Sonra Rahat Bir Sindirim için 5 Çay Önerisi

Gün boyu aç durup neredeyse sindirimin nasıl bir şey olduğunu unutan midelerinize, iftar saatinde birden tüm yiyecekleri yüklememek ilk kural elbette. Kurala uyduğunuz halde midenizi yine de rahatsız hissediyorsanız sindirim sürecini rahatlatan bu çayları denemenizi öneririz. Hem lezzetli hem de faydalı bu çaylarla iftardan sonra bir keyif seansı düzenlemeye hazır mısınız?

1. Zencefil Çayı

Sindirim için önemli olan pankreas ve safra kesesi salgılarını zencefil çayı içerek artırabilmeniz mümkündür. Artan salgılar sayesinde daha rahat bir sindirim süreci yaşar, şişlik hissine veda edersiniz.

zencefilli-limonata

2. Papatya Çayı

Çiçek hali ile gözlere şenlik, çay hali ile midelere şifa gibidir güzelim papatya. İftar yemeğinden sonra hemen bir bardak papatya çayı içerek mide yanmasını önler, şişkinlik hissini ortadan kaldırır, rahat bir sindirim süreci yaşarsınız.

papatya çayı

3. Yeşil Çay

Diyet listelerinin baş tacı olan yeşil çay, sindirim süreci için oldukça önemli. İçerisindeki bileşenler sayesinde yağ yakma ve metabolizmayı hızlandırma özellikleri ile yemek sonrasında yaşayacağınız rahatsızlığı hafifletmeye yardımcıdır.

yesil-cay3

4. Rezene çayı

Ağır bir yemekten sonra imdada koşacak çaylardan bir diğeri de rezene çayıdır. İçerdiği bileşenler sayesinde sindirim sistemini uyarır ve mide gazının atılmasını sağlayarak kasılma gibi problemlerin önüne geçer. Midenin yatışmasına yardımcı olarak hazımsızlık, şişkinlik, mide ekşimesi gibi şikayetlere veda etmeyi kolaylaştırır.

rezenecayi

5. Nane çayı

Yemek sonrasında oluşan mide gazlarının kolayca dışarı atılmasını sağlayarak midenin rahatlamasına yardımcı olur. Hazımsızlığın neden olduğu ağrıyı hafifletir, metabolizma hızını artırarak sindirim sürecini kolaylaştırır.

nane_limon_cayi

Bunların yanında tabii ki su içmenin rahat bir sindirim süreci için en önemli etkenlerden biri olduğunu unutmayın. “Çayın içerisinde de su var nasılsa.” demeyin. Kabızlık gibi problemleri yaşamamanız için en önce gelen yardımcı, çay ya da meyve suları dışında aldığınız günlük su miktarıdır.