İyi Kolesterolü Yükselten 8 Yiyecek

Kolesterol, tüm hücrelerde bulunan mum ve yağ benzeri bir maddedir. Ağırlıklı olarak karaciğerde üretilse de yanlış beslenme ile de yükselerek özellikle kalp ve damar sağlığını tehdit etmektedir. İyi ve kötü olmak üzere iki çeşit kolesterol bulunur. HDL olarak bilinen iyi kolesterol, dokulardaki kolesterolü toplayarak dışarı atılmasını sağlar, bu nedenle faydalı olarak bilinir. Yalnızca vücutta bulunur, yani bir besinden hazır olarak direkt almak mümkün değildir; ancak bazı doğru besinler ile vücudun iyi kolesterol üretmesi sağlanabilir. Peki o besinler nelerdir, gelin birlikte bakalım:

1. Baklagiller 

Birçok vitamin ve mineral açısından zengin, yoğun lif kaynağı olan baklagiller iyi kolesterolün yükselmesini sağlayan en önemli besinler arasında yer alır. Haftada en az 2 kez baklagil tüketerek iyi kolesterolünüzü yükseltip daha sağlıklı kalp ve damarlara sahip olmanız mümkündür. 

Kuru Fasulye Yemeği Tarifi

2. Portakal

Bol C vitamini kaynağı, lifli bir yapıya sahip olan portakal; iyi kolesterolün yükselmesine yardımcı seçenekler arasında yer alır. Mevsimin en güzel portakalları ile lezzetli yoldan sağlık kazanabileceğinizi unutmayın ve ister suyunu sıkıp isterseniz de dilimleyerek tüketmeyi ihmal etmeyin.

3. Somon 

İyi kolesterol içeren omega-3 yağ asitleri ile dolu olan somon, harika bir seçenektir. Haftada en az 2 kez somon tüketerek iyi kolesterolün yükselmesi mümkün hale gelir. 

4.  Zeytinyağı 

Her daim sağlıklı seçenekler arasında yer alan zeytinyağı, iyi kolesterolün yükselmesi için de yanınızda. Tereyağı ya da diğer birçok yağ çeşidinin yerine daima zeytinyağını tercih ederek kalp ve damar sağlığınız için büyük bir iyilik yapmış olur, iyi kolesterolünüzün yükselmesini sağlayabilirsiniz.

5. Brüksel Lahanası 

Brüksel lahanası kalori açısından düşük, besin değeri açısından yüksek besinlerden biridir. Bu özelliği sayesinde iyi kolesterolün yükselmesine de yardımcı olur.

6. Avokado 

İyi kolesterolünüzü yükseltmek istiyorsanız beslenme listenize vücut için yararlı yağlar içeren, nefis bir seçenek olan avokadoyu mutlaka eklemeniz gerekir. Avokadoyu birçok yağın yerine kullanabilir, ondan sos gibi yepyeni tarifler elde edebilir ya da sadece dilimleyip tüketerek iyi kolesterolünüzün yükselmesine yardımcı olabilirsiniz.

7. Kuru Yemişler

İyi kolesterolünüzü yükseltmek istiyorsanız badem, ceviz, Antep fıstığı, fındık gibi birçok seçeneğe hayatınızda daha fazla yer verme zamanı demektir! Bu seçenekleri ara öğün olarak makul miktarlarda tükettiğinizde kalp ve damar sağlığınız için harika bir yatırım yapmış olur, iyi kolesterolünüzün yükselmesini sağlarsınız.