Kabızlığa Karşı 6 Çözüm Yöntemi

Halk arasında “kabızlık” olarak bilinen konstipasyon, bir sindirim problemidir. Bağırsak hareketlerinin yavaşlaması ile ortaya çıkar ve boşaltımda güçlük yaşanmasına neden olur. Kabızlık probleminden şikâyetçi insanlar haftada üç ya da daha az sayıda dışkılama yapar, bu durum da kişinin büyük bir sıkıntı yaşamasına neden olur. Yanlış beslenme şekli ve hareketsiz bir yaşam, kabızlık probleminin başlıca sebepleri arasındadır. Bu nedenle ilaç kullanmak gibi yöntemlere başvurmaktansa hayatınızda yapacağınız küçük değişimler ile bu problemden kurtulmak mümkündür. Peki nedir o değişimler? İşte kabızlığa karşı etkili 6 çözüm önerisi…

  • Ilık Su İçin

İçtiğimiz her bir bardak suyun organlarımızın daha iyi çalışması için olan etkisi yadsınamaz. Bağırsakların daha iyi çalışmasını sağlamak ve kabızlık probleminden kurtulmak için de güne bir bardak ılık su ile başlamak harika bir yöntemdir. Ilık su, bağırsak peristaltizmini uyararak kabızlığın sonlanmasına yardım eder. Bunun dışında günlük aldığınız sıvı miktarını mutlaka artırmakta fayda olacaktır. Günde en az 2 litre su içerek sindiriminizin daha rahat çalışmasına katkıda bulunabilirsiniz.

  • Kuru Meyve Tüketin

Kabızlıktan kurtulma konusunda yeni güne ılık su ile başlamak kadar kuru meyve tüketimi ile başlamak da son derece etkili yöntemler arasındadır. Kahvaltı öncesinde özellikle 2-3 adet kuru kayısı yemek, bağırsaklarınızın harekete geçmesini sağlayacaktır.

  • Kahve İçin

Kahve; sindirim sistemi kaslarını harekete geçiren mucizevi seçeneklerden biridir, size keyif vermenin yanında bağırsaklarınızın sağlığını da düşünür. Eğer ki siz de kabızlık probleminden şikâyet ediyorsanız günde bir fincan kahve içmek, iyi bir yardımcı olacaktır.

  • Ertelemeyin

Gün içerisinde birçoğumuz yoğunluk ya da ihtiyaç anında tuvalet bulamama nedeni ile dışkılama ihtiyacını erteleyebilir; ancak bu durumun birçok zararının olduğunu ve kabızlığa davetiye çıkardığını unutmamak gerekir. Dışkılama ihtiyacınızı sürekli ve uzun süre ertelediğinizde kabızlık ile baş başa kalabilirsiniz. Bu nedenle tuvalete gitmeye ve yeterli zaman ayırmaya özen göstermelisiniz.

  • Kabuklu Tüketin

Tüketilen sebze ve meyveleri direkt olarak soyma eğilimi hepimizde vardır, meyve ya da sebzeleri mutlaka soyarak tüketmeyi tercih ederiz; ancak bu durum kabızlık nedenlerinin en başında gelir. Nasıl mı? Bazı yiyeceklerin kabukları, sindirim sisteminin gayret göstermesine ve böylece daha iyi çalışmasına yardım eder; ancak kabuksuz seçeneklere alışan bağırsaklar zamanla tembelliğe alışır ve görevini yerine getirmemeye başlar. Bu durumu önlemek için kabuklu tüketilmesi mümkün olan domates, elma gibi tüm yiyecekleri kabuklu olarak tüketmek, kabızlıktan korunmak için etkili bir yöntem olacaktır.

  • Egzersiz Yapın

Kabızlık probleminin başlıca iki probleminin biri yanlış beslenmek, diğeri ise yetersiz hareket etmektir. Bu nedenle her gün mutlaka egzersiz ve en az 1 saat yürüyüş yaparak sindirim sisteminizin kusursuz çalışmasını sağlayabilir, böylelikle kabızlık probleminden uzaklaşmış olursunuz.