Kalbi Koruyan 8 Besin

Kalp; vücudumuzun âdeta ana merkezi, ana şartellerinden biridir. Geri kalan tüm organlarımızın işlevini kusursuz bir şekilde devam ettirebilmesi için önemli görevlerin düştüğü kalbimize iyi bakmalı, gereken özeni göstermeliyiz. Mesela bu özene besin tercihlerimizi iyi yaparak başlayabiliriz. Bazı besinlerin kalp sağlığı için daha yararlı olduğunu bilmeli ve o besinlere ağırlık vermeliyiz. Peki nedir kalp sağlığı için önemli olan besinler? Gelin birlikte bakalım:

1. Balık Çeşitleri

Hem hafif hem de lezzetli seçenekler arasında yer alan somon, ton, sardalya gibi omega-3 açısından zengin olan tüm balık türleri; kalp sağlığı için en önemli seçenekler arasında yer alır. Omega-3 yağ asitleri sayesinde kalp ritmini düzenleyen, damar tıkanıklığına neden olan plakların oluşumunu engelleyen balık türlerine hayatınızda daha fazla yer vermek, kalbiniz için yapacağınız en değerli iyiliklerden olacaktır.

balik-pisirmek

2. Fındık

Fındık, bol miktarda omega-9 yağ asidi içermektedir. Bu özelliği sayesinde yapılan birçok araştırmada tüketen kişiyi kalp hastalıklarından koruduğu saptanmıştır. Aynı zamanda bolca E vitamini, bolca lif içermesi ve kanın pıhtılaşma riskini azaltması gibi özellikleri sayesinde kalp hastalığı riski taşıyan herkesin beslenme planında fındığa mutlaka yer vermesi önerilen seçenekler arasında yer alır.

fındık

3. Yumurta

Yumurta içeriğinde fosfolipit, kolesterol ve sağlıklı yağlar bulundurur. Bu özellikleri sayesinde miktarı abartılmadığı sürece kalp sağlığını koruyan etkiler bırakmaktadır. Her gün kahvaltıda bir adet haşlanmış yumurta yiyerek siz de kalp sağlığınız için önemli bir katkıda bulunabilirsiniz.

yumurta_

4. Brokoli

İsminin duyulduğu an birçok insanın yüzünü buruşturduğu, mini ağaç görünümündeki brokolilerin acilen sevilmeye başlanması gerekiyor; çünkü brokoli, yoğun lif oranı ve kolesterolü düşürmeye yarayan etkisi sayesinde kalp sağlığı için cevher niteliğindeki besinler arasında yer alıyor.

brokoli

 

5. Sarımsak

Doğal antibiyotik sayılan sarımsak, kalp sağlığı konusunda da birebir etkiye sahip besinler arasında yer alıyor. Damar içi plaklarını azaltıp damar tıkanıklıklarını önlemesi, damar elastikiyetini artırması, kolesterolü düşürmesi gibi birçok faydalı özellik sayesinde kalp sağlığını koruyan en etkili besinlerden biridir. Siz de kalbiniz için bir iyilik yapmak isterseniz sarımsağı çiğneyerek ya da ezerek tüketebilirsiniz.

sarimsak

6. Avokado

Avokado, vitamin ve mineral açısından zengin içeriği sayesinde kan şekeri ve kan basıncını dengede tutar. Uygun miktarda tüketildiğinde omega-3 yağ asitlerinin artmasına yardımcı olarak kalp sağlığının korunmasında etkili bir rol oynar. Siz de kalbinize bir iyilik yapmak isterseniz uygun miktarda avokadoyu limon, karabiber, zeytinyağı ve sarımsak ile karıştırıp düzenli olarak salata gibi tüketebilirsiniz.

avokado

7. Kereviz

Annelerin patates yerine kandırıp yedirdiği kerevizin “iyi ki kandırılmışız” diyeceğiniz bir faydası mevcut. Kalp ritimlerinin düzenlenmesini sağlayan, kan basıncı ve damar yapısı üzerinde olumlu etkileri olan kerevizi yeterli ve düzenli bir şekilde yediğinizde kalp sağlığınızı korumanız mümkündür.

kereviz

8. Nar

Kırmızı meyvelerin en güzellerinden biri olan nar, kalp sağlığının korunmasında etkili bir rol oynar. Özellikle sabah bir kâse nar tüketerek damar yapısını koruyabilir, kolesterol seviyesinin düşmesine yardımcı olabilirsiniz.