Balık, Yulaf ve Diğerleri: Olası Kalp Krizini Önleyen 6 Yiyecek

Aniden gelen sonu kötü neticelere bağlanabilen, bazen sebepli bazen sebepsiz bir atak; kalp krizi. Kalp krizini önlemenin yolları, tükettiğimiz gıdalardan geçiyor. İleride yaşanabilecek muhtemel kalp krizlerini önlemek için bu yiyecekleri tüketebilirsiniz.

1- Haftada iki ya da 3 gün balık yemek ilk madde. Özellikle somon, içerdiği doğal yağlar ile tam bir kalp dostu.

Kremalı Somon Balığı

2- İçerdiği zengin lifler ile kötü kolesterolü düşürür, kalp sağlığını korur. Kimden mi bahsediyoruz? Yulaf ezmesi!

yulafli-kurabiye

3- İçerdiği %60 / %70 kakao oranı ile sırada bitter çikolata var. Kan şekerinizi dengelemesinin yanı sıra anlık tatlı krizlerinde de daha düşük kalorili bir çözüm olabilir.

çikolata

4- E vitamininin faydaları malum. E vitamini içeren kuru yemişlerden biri olan fındık da kalp sağlığınızı koruyor.

fındık

5- Yalnızca birkaç çay kaşığı zeytinyağı, kötü kolesterolü dengede tutar ve sizi olası ataklardan korur.

baharatlı zeytinyağı

6- Metabolizmamızı çalıştırması ve kilo vermemize yardımcı olmasının yanı sıra kalp krizi riskimizi de önemli ölçüde azaltıyor yeşil çay. Ancak tansiyon probleminiz varsa tüketmeniz sakınca olabilir.

yesılcay