Kalsiyum Oranı Yüksek 6 Gıda

Sağlığımızı yakından ilgilendiren vitaminlerin başında gelen kalsiyum vücuda pek çok açıdan faydalı. Vücudumuzdaki kemik ve diş gelişiminin sağlıklı şekilde tamamlanmasına yardımcı element kalsiyuma bebeklikten itibaren öğünlerimizde yer vermemiz gerekiyor. Aynı zamanda kalp basıncını düzenleyen ve kalbi korumamıza yardımcı olan kalsiyum içerikli yiyeceklere hep birlikte göz atalım:
1-Peynir: Sağlıklı ve leziz bir kahvaltının baş tacı olan peynir, kalsiyum bakımından en zengin besinlerin başında gelir. Özellikle Türk mutfağında çok sevilen peynirin 100 gr’ı günlük kalsiyum ihtiyacımızın büyük bir kısmını karşılıyor. Parmesan, lor ve kaşar peyniri ise çeşit çeşit peynirler arasında en çok kalsiyum içeriğine sahip olanlar. Bu vazgeçilmez beyaz mucizeyi kullanarak sadece kahvaltıda değil diğer öğünlerde de tüketebilirsiniz.

peynir

2-Badem: Kek, kurabiye gibi hamur işlerine yakışan, çocukların beslenmesinde atıştırmalık olarak yer alabilen badem zengin kalsiyum içeren kuru yemişlerden biri. Özellikle yağsız olarak kavrulmuş ve tuz eklenmemiş bademleri tercih etmenizde fayda var. E vitamini bakımından da zengin olan badem kemik gelişimi için destek bir besin.

bademyagi

3-Süt: Çocuklar tarafından çok tüketilir. Tok tutar. Sabah kahvaltıda, gece yatmadan önce iyi gider. Peki ya bu bildiklerimiz dışında süt neye iyi gelir? Sağlıklı ve doğru bir gelişim düzeyinin en önemli kaynaklarındandır süt. Bembeyaz ve sağlıklı dişler, kemik gelişimi için olmazsa olmazdır. Besin ögelerinden protein, karbonhidrat, yağ grubu ile minerallerden; kalsiyum, fosfor, potasyum, çinko, vitamin olarak A, B, D, E ve K vitamini içerir. 5000 yıldan beri tüketilmekte olan sütü kalsiyum oranınızı düzenlemek istiyorsanız mutlaka öğünlerinize eklemelisiniz.

Soya Sütü

4-Yoğurt: Daha fazla kalsiyum almak istiyorsanız az yağlı yoğurdu tercih etmenizde fayda var. Vücudun bağışıklık sistemini yükselten, hastalıklara karşı savunmasını kolaylaştıran besinlerden biri olan yoğurt en güçlü ve en lezzetli kalsiyum kaynaklarından biri. Pek çok besinle birlikte karıştırarak yoğurdu düzenli olarak tüketmeniz mümkün.

yogurt

4-Yeşil Yapraklı Sebzeler: Roka, ıspanak, pazı, kara lahana, marul, maydanoz, tere, dereotu, brokoli. Çok fazla seçeneği bulunan yeşil yapraklı sebzeler hem kalsiyum miktarı açısından yüksek besinler hem de kilo kontrolünü sağlaması açısından da gerekli. Çiğ olarak tüketildiğinde faydası daha da artan yeşil yapraklı sebzelerden kalsiyum olarak daha fazla faydalanmak istiyorsanız salata şeklinde tüketmelisiniz.

salata-puf-noktasi

5-Balık: Sardalya ve somon balığı kalsiyum elementi açısından en zengin balıklar. Özellikle hamilelikte tüketilmesi gereken balıklardan biri olan somon daha anne karnında eklem gelişimine yardımcı oluyor. Omega 3 içeren balık kalsiyum için de olmazsa olmaz mucizelerin başında gelenlerden.

balik-izgara

6-Meyve: Kayısı, portakal, incir ve kuş üzümü. Özellikle bu 4 meyve kalsiyum içeriyor. Bu meyveleri sıkça tüketerek, atıştırmalık olarak yanınızda bulundurarak ve ara öğünlerinizde yer vererek vücudunuzdaki kalsiyum oranını artırabilirsiniz.

meyve-kurutma