Kalsiyum Zengini 8 Yiyecek

Çocukluktan itibaren kalsiyumun kemik gelişimi ve diş sağlığı için ne kadar önemli bir besin maddesi olduğu konusunda bilgilendirildik. Gerçekten de kalsiyum pek çok açıdan vücudumuz için çok faydalıdır. Gerek kalsiyum gerek böbreklerin düzenli çalışması gerekse kalp krizi riskini azaltması faktörleri açısından kalsiyum seviyenizin belirli bir düzeyin üzerinde olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.

Kalsiyum genellikle koyu yapraklı yeşilliklerde ve süt ürünlerinde bulunur. Kısaca hangi gıdalarda daha fazla kalsiyum bulunduğunu gözden geçirelim.

1)      Koyu yapraklı yeşillikler

Kara lahana, şalgam ve karahindiba yaprakları kalsiyum açısından oldukça zengindirler.

yesillik-saklama

2)      Düşük Yağ Oranına Sahip Peynirler

Yağsız mozzarella, cheddar, parmesan peyniri kalsiyum bakımından tüketilmesi gereken ürünlerdir.

peynir

3)      Süt ve Yoğurt Ürünleri

Özellikle günlük süt ve ev yapımı yoğurt günlük düzenli olarak tüketilmelidir.

Soya Sütü

4)      Soya Ürünleri

Soya sütü ve tofu gibi gıdalar kalsiyum açısından çok besleyicidirler. 

soya-sutu

5)      Brokoli

Kış aylarında bol bol tüketebileceğiniz brokoli vücut direncinizi de arttıracaktır.

brokoli

6)      Yeşil Saplı Fasulyeler

Pişmiş olarak tüketebileceğiniz bir kase yeşil fasulye çorbası kalsiyum dengeniz açısından sizi destekleyecektir.

taze-fasulye-temizleme

7)      Badem

Günlük 1 avuç badem tüketimi zinde kalmanıza yardımcı olacaktır.

bademyagi

8)      Balık

Her mevsim tüketebileceğiniz balık ve balık ürünleri kemik gelişiminizi destekleyeceği gibi vücut direncinizi de arttıracak, sizi daha sağlıklı hale getirecektir. 

balik-izgara