Dozunda Karbonhidratın Faydaları!

Çoğu kişinin kısa sürede kilo vermek için karbonhidrat tüketimini azalttığı bir devirde bilinmeyen şu ki diyetinizden karbonhidratı tamamen çıkarmanıza gerek yok!

Bazı karbonhidratlar, vücut fonksiyonlarımızın çalışmasına yardımcı oluyor ve sağlığımızı korumamızı sağlıyor. Karbonhidratları beslenmenizden tamamen çıkartmak pek çok açıdan hata olur. Bu hataları öğrenmek, doğru miktarda karbonhidrat almanızı ve sağlıklı bir yaşam sürmenizi sağlayacak. İşte yeterli miktarda karbonhidrat alımının gerekli olduğunun kanıtları:

karbonhidratın faydaları

1. Karbonhidratlar ve Tiroit Fonksiyonu

Karbonhidrat alımının başlıca sebeplerinden biri tiroid fonksiyonlarını çalıştırmasıdır. Düşük karbonhidratlı diyetler vücuttaki tiroid hormonunu düşürür ve tiroit yetersizliği semptomlarının görülmesine yol açar. Uzun süre devam eden kişilerde ise tiroit yetersizliği hastalığı görülür. Az karbonhidrat alımının belirtileri, sürekli üşüme, yorgun hissetme ve kilo alımıdır. Bu semptomlara sahipseniz beslenme şeklinizi gözden geçirin. Kilo vermek için azalttığınız karbonhidrat, kilo almanıza yol açabilir!

2. Karbonhidratlar ve Metabolizma Hızı

Karbonhidratlar aynı zamanda metabolizma hızını arttırıyor. Tüm karbonhidratları hayatınızdan çıkarırsanız, metabolizma hızınız düşer ve günlük yaktığınız kalori miktarında düşüş olur, daha yavaş kilo verirsiniz. Aynı zamanda az karbonhidrat tüketimi leptin hormonunun salgılanmasını azaltır. Leptin hormonu, uyurken salgıladığımız yağ yakıcı hormondur.

patates

3. Karbonhidratlar ve Enerji Seviyesi

Karbonhidratların enerji seviyesi üzerindeki etkisini unutmayalım. Eğer karbonhidrat yemeyi keserseniz yorgun ve bitkin düşersiniz. Bırakın spora gitmeyi, yerinizden kalkmak istemezsiniz. Vücudunuzun ihtiyacı olduğu yakıtı vermezseniz günlük aktivitelerinizi yapmakta güçlük çekersiniz.

4. Karbonhidratlar ve Ruh Haliniz
Az karbonhidrat tüketimi, seratonin (mutluluk hormonu) salgılanmasını azaltır ve modunuzu düşürür. Düşük karbonhidrat rejimlerinde mutsuz hissetmenizin sebebini merak mı ediyordunuz? İşte bilimsel açıklaması. Siz sinirli bir insan değilsiniz, sadece ekmeğe ihtiyacınız var! Özellikle düşük karbonhidrat rejiminden sonra, bol karbonhidrat içeren besinler yediğinizde mutlu ve enerjik hissetmenizin sebebi de bu.

ekmek

5. Hikayenin devamı var!
Karbonhidrat tüketip tüketmediğinizden daha önemlisi, ne kadar çeşitli karbonhidrat tükettiğinizdir. Günün sonunda aldığınız kalori miktarı metabolizmanızın yaktığı kalori miktarı ile eşit ise, fazla karbonhidrat tüketiminiz için endişelenmenize gerek yok.

bal

Yanlış ve fazla karbonhidrat tükettiyseniz günlük almanız gereken kalori miktarını dengede tutmakta zorluk çekebilirsiniz, bu yüzden işlem görmemiş karbonhidrat tüketimini tercih etmenizde yarar var. Tam tahıllar, meyve ve sebzeler gibi karbonhidratlar fazla kalori alımınızı engelleyecek! Zararlı karbonhidratlar ise ; şeker, bal, şekerli ürün­ler (pasta, baklava vb.) beyaz un ürünleri ve beyaz pirinç, daha kalorili ve sindirimi zor olduğu için tercih edilmemelidir.