Aranılan Baklava Mutfakta Bulunamadı: Karın Kası Yapmak İsteyenlere 4 Öneri

 

Çevrenizdeki kaç kişiden mutfakta zaman geçirerek karın kası yaptığını duydunuz? Aşağıdaki önerilerinden, hayat temponuza uygun olan birkaç tanesini uygulamaya başlayın ve farkı vücudunuzda hissedin!

Vücudumuzun Çoğu Kaslardan Oluşur

Spor yapmadan, sadece yediklerinize dikkat ederek vücudunuzda sağlıklı bir değişim göreceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Doğru beslenmeyle birlikte geliştirmek istediğiniz bölgeye uygun hazırlanan egzersiz planını, prensipli bir şekilde uygulayarak vücudunuzu şekillendirebilirsiniz. İşte size karın kaslarınızı güçlendirecek egzersiz önerisi, yere sırt üstü uzanın ve ellerinizle boynunuzu destekleyin. Ayak ve bacaklarınızı birleştirin, yere dik açı yapacak şekilde havaya doğru kaldırın. Nefes alırken ayaklarınızı yukarı, verirken aşağı hareket ettirin. Bu egzersizi haftanın birkaç günü programınıza eklemeyi deneyin, en iyi sonuç için hareket sayısını günbegün arttırın!

Doğru Beslenme

Yağ oranınızı düşürmek için yaptığınız diyetlerin faydasını her zaman görürsünüz ama bu demek değildir ki vücudunuzun istenilen bölgesinden yağ kaybınız olur. Elbette bunu seçebilseydik hayat daha kolay olurdu! Vücut yağınızı azaltmaya aynı zamanda da kaslarınızı geliştirmeye yönelik yapacağınız uygun diyet ve birazcık da sabır, yolunuzun sonunda varacağınız kapının anahtarı.

Doğru Beslenme

Stres Seviyesi

Stres, vücudumuzda kortizol salınımına neden olur. Salgılanan kortizol seviyesi yüksek seviyelere ulaştığında karın ve basen bölgesinde yağ depolanmasını tetikler, hatta vücuttaki şişkinliğin sebebi bile stres olabilir. İşlenmiş gıdaları ve rafine şekeri kesmek, vücuttaki iltihaplanmayı önlemeye yardımcı olur, ancak beslenme tek başına stres seviyenizi azaltmayacaktır. Eğer stresin vücutta yarattığı bu etkiyi azaltmak isterseniz, elektronik aletlerle ilişiğinizi minimuma indirin, meditasyon ve yoga gibi egzersizler yapmaya çalışın.

stres

Genlerde Saklı

Hepimiz eşsiz bireyleriz, bu da demek oluyor ki genetik etken her zaman fiziksel becerilerimizde etkisini gösteriyor. Kim olduğunuzu ve vücudunuzun şeklini olduğu gibi kabul etmek, pozitife odaklanmak ve elinizden geldiğince en iyisini yapmak çabanızın altın kuralı. Hiçbir şeyin motivasyonunuzu düşürmesine izin vermeyin. Unutmayın ki, sağlık her zaman en büyük servetimiz.