Karnabahar Kısırı Nasıl Yapılır?

Kısır, çay sofralarının olmazsa olmazıdır. Yeşillikleri, bol nar ekşisiyle tadına
doyum olmaz. Çıtır çıtır böreklere tane tane haliyle eşlik eder. Kaşık kaşık
yedirir, lezzete doyurur. Siz de kısırı çok sevenlerdenseniz onu bir de
karnabahardan yapılmış haliyle denemeye ne dersiniz?

Mevsimin en vitaminli seçeneklerinden olan kısır bu kez çok değişti, onu kimse tanıyamadı! Diyet
listelerinin favorisi olacak karnabahar kısırı nasıl yapılır, buyurun detaylara…

Karnabahar Kısırı Tarifi

  •  1 adet orta boy karnabaharı yıkayıp temizledikten sonra çiçeklerine
    ayırın.
  •  Daha sonra bulgura benzeyecek kadar robottan geçirin. Robot yoksa
    rendeleyebilirsiniz.
  •  Diğer yandan tencere içerisinde ince doğranmış 1 adet kuru soğanı 2
    yemek kaşığı zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavurun.
  •  1 yemek kaşığı salçayı ve hazırladığınız karnabaharı da ekleyip hafif
    yumuşayıncaya kadar kavurmaya devam edin.
  •  Ocağı kapatıp ılımasını bekleyin.
  •  Sıra geldi en keyifli kısma! Ilıyan karnabahara miktarlarını damak
    zevkinize göre belirleyeceğiniz kimyon, pul biber, tuz, maydanoz,
    salatalık, domates, marul, limon ya da nar ekşisi ekleyip karıştırın.
  •  Karnabahar kısırınız hazır. Yanında ister demli bir çayla isterseniz de
    ızgara tavuk gibi seçeneklerle dilediğiniz gibi servis edebilirsiniz.

Karnabahar Kısırı Kaç Kaloridir?

Bulgur ile yapılan 1 porsiyon kısır, yaklaşık 180 kaloriyken; 1 porsiyon
karnabahar kısırı 70 kaloridir. Tercih sizin, şimdiden afiyet olsun!

 

Karnabahar kısırının yanına yakışacak, tüm ailenin beğenerek tüketeceği Superfresh Ispanaklı Tepsi Böreği Migros Sanal Market’te! Satın almak için hemen tıklayın.

Kısır ve börek bir araya geldiyse tek eksik Migros Ev Lezzetleri’nden Etli Yaprak Sarma’dır. Satın almak için hemen tıklayın.