Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Hayalimizdeki vücut ölçülerine kavuşabilmek ve daha sağlıklı olabilmek için her geçen gün yeni diyet yöntemleriyle tanışır olduk. Karbonhidrat oranının düşük, yağ oranının yüksek olduğu ketojenik diyet de onlardan biri. Peki nedir bu ketojenik diyet? Ketojenik diyetle kısa zamanda kalıcı kilo verebilmek için nelere dikkat edilmelidir? gibi soruların cevaplarını merak ediyorsanız yazımızın devamını inceleyebilirsiniz. İşte detaylar…

1.Ketojenik Diyet Nedir?

Düşük karbonhidrat durumunda vücudun enerji için yağ yakmaya başlaması anlamına gelen “ketozis” kelimesinden türeyen ketojenik; vücuttaki yağ yakımını artırarak kilo verdirmeyi amaçlayan bir diyettir. Birçok hastalığın iyileşmesinde önemli rol oynaması ve vücut için uygun olmasıyla bilinir.

2.Ketojenik Diyette Tüketilebilecek Gıdalar Nelerdir?

Ketojenik diyette yağ sınırlaması yok denecek kadar azdır; bu nedenle zeytinyağı, tereyağı, hindistan cevizi yağı, avokado, süt ve süt ürünleri, kuru yemişler gibi yoğun oranda yağ içeren tüm gıdaların dengeli bir şekilde tüketilmesinde hiçbir sorun yoktur.

3.Ketojenik Diyette Uzak Durulması Gereken Gıdalar Nelerdir?

Ketojenik diyet her ne kadar farklı olsa da birçok diyetle ortak noktası, karbonhidratları kısıtlıyor olmasıdır. Ketojenik diyette ekmek, makarna, pilav gibi karbonhidrat oranı yüksek gıdalardan mutlaka uzak durulması gerekir. Bunun yanı sıra kök sebzeler, meyve suları, bal, pekmez, meyveler de ketojenik diyette bulunmaması gereken gıdalar arasında yer alır.

4.Ketojenik Diyetin Püf Noktaları Nelerdir?

Öncelikle her diyet gibi bu diyeti uygulamak için de mutlaka doktorunuza danışmanızda fayda olacaktır. Özellikle diyabet ya da tansiyon hastasıysanız bu diyetin sizin için önerilmediğini hatırlatmak isteriz. Peki ketojenik diyetin püf noktaları nelerdir, ketojenik diyette nasıl kalıcı kilo verilir? İşte ketojenik diyetin daha iyi sonuç vermesi için bazı gerekli püf noktaları…

  • Proteinin her türlüsü faydalı diye düşünmek yerine kontrollü protein almayı tercih edin. Örneğin yağlı ya da orta proteinli ton balığı gibi seçimler doğru seçimlerdir.
  • Salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş ve diğer birçok kırmızı et çeşitleri yerine balık tüketmeyi tercih edin.
  • Sebzelerin seçiminde geniş bir yelpazeniz mevcut. Patates, havuç, bezelye, mısır gibi kan şekerinizi çok yükseltecek tatlı sebzeler dışında brokoli, ıspanak, kuşkonmaz, salatalık, marul gibi birçok sebzeyi beslenme planınıza ekleyebilirsiniz.
  • Ara öğünler tüketmekten ve bu ara öğünlerde kuru yemiş tercih etmekten vazgeçmeyin. Bu sayede hem metabolizma hızınızı yükseltir hem de ketojenik diyetin amacına uygun şekilde kaliteli yağ desteği alabilirsiniz.
  • Şeker isteğinizi karbonhidrat oranı düşük meyvelerden giderin. Bunun için çilek, böğürtlen, frambuaz gibi orman meyveleri oldukça doğru seçeneklerdir.
  • Her diyette olduğu gibi ketojenik diyette de su tüketimi son derece önemlidir. Diyet sırasında daha iyi sonuçlar alabilmek için günde en az 2-2,5 litre su içerek yağ yakımınızı hızlandırın.