Ye Yiyebildiğin Kadar: Kilo Aldırmayan 14 Yiyecek

Birçoğumuz farklı sebeplerden dolayı yediklerimize dikkat ediyoruz ama bir taraftan da yemek yemenin hissettirdiği mutluluktan, kendimizi mahrum bırakıyoruz. Elbette sağlık açısından yerken şüphe duyduğumuz çeşitli besinler var. Bu ikilem içerisinde kaldığınız anlara çözüm olacak gıdaları sizler için aşağıda listeledik.

Patlamış Mısır

Bir kase tuzsuz ve az yağlı patlamış mısırın kalori değeri düşüktür, içerdiği lif bakımından da zengindir. Bu leziz atıştırmalığı abartmamak üzere gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz. Yağsız ve tuzsuz olursa oh ne ala!

kuruyemisli_patlamis_misir

Patlıcan

Yağ katılmaksızın, fırında veya ızgarada pişirilmiş patlıcanın besin değeri 30 kalorinin altında kalır ve harika bir yemek alternatifi olur.

patlican

Kereviz

Kereviz, içerdiği %90 su miktarıyla çok güçlü bir idrar söktürücüdür ayrıca kilo vermeyi desteklerken vücudunuzu da besler.

kereviz

Karpuz/Kavun

Her dilimindeki kalori değeri 60-70 arasında olan bu iki meyve içerdiği su bakımından çok zengindir. Vücuttaki toksinlerin kolayca atılmasını sağlarlar.

Kavun Şerbeti Tarifi

Turunçgiller

Mandalina, portakal, greyfurt ve limon gibi meyveler C vitamini ve çok miktarda lif içerir. İçerdikleri bol su ve düşük kalori değerleriyle, kilo vermek isteyenler için mükemmel bir tercih olacaklardır.

turunçgiller

Salatalık

Çok miktarda su içeren salatalık da kilo vermek isteyenlerin vazgeçilmez tercihi olacak!

salatalik

Pancar

Orta büyüklükte bir pancarın kalori değeri 50’dir. Yüksek miktarda lif, metabolizmayı hızlandırıcı manganez enzimi ve diğer önemli besin maddeleri içeriğinde bulunur. Yağ kaybına yardımcı olur, kas hareketlerini kolaylaştırır ve kan basıncını dengeler.

pancar-tursusu

Kabak

Sindirim sisteminin en büyük yardımcısıdır. Vücudun su ve tuz tutma dengesini düzenler. Ortalama kalori değeri 45’dir.

Kabak Çorbası Tarifi

Ananas

Bu leziz ve tatlı meyve, içerdiği bromelain enzimiyle vücuttaki yağları parçalar ve kilo vermenizi sağlar.

ananas-saglikli-yasam

Elma ve Erik

Her iki meyveninde bir porsiyonu 50 kaloriye denk gelir. Bağışıklık sistemini destekleyen çok sağlıklı mineraller içerirler.

Can Erik

Yeşillikler

Folik asit bakımından çok zengin olan yeşilliklerin kalori değeri sadece 20’dir. Bu demek oluyor ki kilo verme sürecinde güvenle tüketebilirsiniz!

yesillik-saklama

Yumurta

Günün her saatinde tüketebileceğiz bir besin olan yumurta, her yönden çok faydalı.

yumurta

Lahana, Brokoli, Karnabahar

Bütün bu sebzeler son derece sağlıklıdır ve düşük kalori değerine sahiptir. Vücutta kilo ve yağ kaybına teşvik eden bu sebzeleri, herhangi bir yemek yanında ya da salata ile kolayca birleştirerek tüketebilirsiniz.

brokoli

Kırmızı Meyveler

Kırmızı meyveler C vitamini deposudur ve içerdikleri yoğun su miktarı dolayısıyla vücuttaki toksinleri boşaltmaya yardımcı olurlar. Sağlık dolu bu meyveler, dolaşım sistemini destekleyerek vücudu besler.

kırmızı meyveler