Önceliğimiz Sağlık: Kilo Almak İçin Faydalı 8 Yiyecek

Herkesin genellikle öncelik verdiği kilo vermektir ama aynı zamanda hem zayıf hem de sağlıklı görünmek her zaman kolay olmaz. Böyle durumlarda görünüşünüz yerine sağlığınızı tercih etmelisiniz. Yediklerinize dikkat ederek sağlıklı bir şekilde kilo alabilirsiniz. İşte size bu konuda yardımcı olacak besinlerin listesi!

1. Kırmızı Et

Bol miktarda protein ve demir içeren et, kilo almak için etkili bir besindir. Kilo alma diyetinizde et ve ürünlerini mutlaka bulundurmalısınız. Kaburga, pirzola, sote et gibi etin en iyi parçaları, faydalı yağlar içerir. Kırmızı et yemekleri hazırlarken, sağlıklı bir şekilde kilo almak için doymuş yağ kullanmamaya dikkat edin. Bir damla zeytinyağı ve fırınlamak yeterli olacaktır.

Pırasalı Et Haşlama Tarifi

2. Süt

Light süt tüketmek yerine tam yağlı sütü tercih etmek, ekstradan alınan 60 kalori demektir. Besin deposu süt, D ve A vitamini bakımından çok zengindir. Sütü, yulaf ezmesi ve diğer tahıl ürünleriyle de tüketebilirsiniz. Siz, sağlığınız için sütü her şekilde tüketmeye bakın!

anne-sütü

3. Meyve

Mango, muz, ananas gibi meyveler doğal şeker içerdiğinden, kilo almak için harika seçeneklerdir. Bu tür doğal şeker içeren meyveler, size günlük ihtiyacınızı karşılayacak enerji verir. Tatlı hazırlarken, yapay şeker eklemek yerine bu meyveleri kullanabilirsiniz. Çiğ sebzeler ve sevdiğiniz meyveleri blenderden geçirerek kendinize şifa dolu bir smoothie hazırlayabilirsiniz.

Izgara Meyve

4. Avokado

Sağlıklı yağlardan oluşan diyet listemize avokadoyu da eklemesek olmazdı. Bir avokadonun yarısı yaklaşık olarak 140 kaloridir. Vitamin E, folik asit, potasyum ve mineraller bakımından besleyici özelliğe sahiptir. Avokadoyu sık sık salatalarınızda kullanmayı tercih etmenizi öneriyoruz.

Avokado Kızartması Tarifi

 5. Tam Buğday Ekmeği

Tam buğday ekmeği kolayca kilo almak için etkili bir besin kaynağıdır. Tam buğday ekmeği tükettiğiniz öğünleri, diğer tahıllarla karıştırmamaya özen gösterin. Normal beyaz ekmeklerde eksik olan lif ve mineral içeriklerinden ötürü özellikle de kahvaltı zamanlarında tüketmeniz gereken bu besin çeşidi, sizi daha uzun süre tok tutar.

Peynirli Somun Ekmek Tarifi

6. Kuru yemiş

İçerisindeki iyi yağ ve lif kaynakları sebebiyle kuru yemişler, sağlıklı kilo almak için her zaman doğru atıştırmalık tercihi olmuştur. Dilediğiniz her yere taşıyabileceğiniz bu mini besinler, sizi bir sure tok tutmaya yeter.

kuruyemisler

7. Peynir

Hepimiz peynire bayılmaz mıyız? Neredeyse her yemekle mükemmel uyum göstermez mi? Faydalı yağ oranı yüksek olan bu gıda, vücut sağlığınız için gereken doğal besinleri almanıza yardımcı olur.

peynir

8. Patates

Kim patates sevmez ki? Karbonhidrat bakımından zengin bir kaynak olan patates, kilo almak isteyenlerin diyet listesinde mutlaka olmalı. İçeriğindeki protein, lif ve vitamin C gibi besinler bakımından da güçlü olduğunu söyleyebiliriz.

patates

İşte sağlıklı kilo almak için tüketmeniz gereken gıdalardan bazıları bunlar. Niyetiniz, ister kilo almak ister vermek olsun, siz yine de sağlıksız besinler tercih ederek yanlış beslenmemeye dikkat edin!