Kilo Verdikten Sonra Geri Almamak İçin Bunları Yapın

Kilo vermenin ne kadar zor, emek ve en çok da irade gerektiren bir süreç olduğunu hepimiz biliriz. Sonunda kavuşacağımız fit bir vücut ve sağlıklı değerler için tüm zorluklara göğüs gerip istediğimiz sonuçlara ulaşırız. Peki ya sonrası? İstediğimiz sonuçlara ulaştıktan sonra tedbiri elden bırakmalı mıyız? Elbette ki hayır, tüm emeğinize değsin diye ulaştığınız kiloyu daima koruyabilmek için de dikkatli ve düşünerek adımlar atmak en doğru karar olacaktır. Peki nedir o adımlar?

İşte kilo verdikten sonra tekrar geri almamak için uygulamanız gereken basit ama etkili 6 öneri:

1. Egzersizi Bırakmayın

Kilo verme sürecinde harfiyen uyup da hedefinize ulaştığınızda bıraktığınız tüm yöntemler kilo almanızın en büyük nedenidir. Kilo verdikten sonra da egzersiz yapmaya devam ederseniz güçlendireceğiniz kaslar sayesinde vücudunuzda yağ birikmesini zorlaştırır, yeniden kilo almanızı önlersiniz.

mobil-app-spor

2. İnsülin Direncini Takip Edin

İnsülin direnci, kilo verememenin ya da kısa zamanda kilo almanın başlıca sebepleri arasında yer alır. Hızlı bir şekilde kilo almaya başladıysanız muhtemelen insülin direnciniz yüksek bir seviyede demektir. Gerekli kontrolleri yaptırıp insülin direncini artıran besinlerden uzak durduğunuz bir beslenme planına uyarak yeniden kilo almanızı önleyebilirsiniz.

salatalikli-ayran

3. Öğün Atlamayın

3 ana, 3 ara öğün olmak üzere belirlediğiniz bir beslenme programına uymaya devam edin. Böylece hem kan şekerinizi dengede tutun hem de iştah kontrolünüzü daha kolay bir şekilde sağlayarak kilonuzu koruyun.

kuskonmazli-salata

4. Bol Su İçin

Günde yeterli miktarda su içmek, kilo kontrolü konusundaki en önemli detaydır. Bolca su içerek metabolizma hızınızı artırabilir, vücudunuzda yağ birikmesini önleyebilirsiniz.

suyun-onemi

5. Meyve Tüketirken Dikkat

Nasılsa meyvedir, zarar gelmez gibi yanlış bir düşünceye girmeyin. Meyve şekeri hızlı kilo alımına sebep olan etkenlerden biridir. Meyvenin kötü etkisini azaltmak için yanında mutlaka süt, yoğurt gibi bolca protein içeren bir yiyecek daha tüketmeye özen gösterin.

diyet

6. Küçük Porsiyonlar Tercih Edin

Yeterince sıkı bir diyet uygulayıp kilo verdiniz; ancak kilo verdikten sonra da bu kez kilo almamak için diyet uygulamanız gerektiğini düşünmeyin. Çok sevdiğiniz yiyeceklerden diyet dönemindeki gibi tamamen vazgeçmek yerine porsiyonlarınızı küçültmeyi deneyin. Böylece istediğinizi tadarak hem gönlünüzü tutun hem de kontrolü elden bırakmayarak bedeninizi koruyun.