Kilo Vermek İçin Kahvaltıda Tüketmeniz Gereken 6 Besin

Kahvaltı; iyi hissetmek ve iyi görünmek isteyenler için günün en önemli öğünüdür. Diyet sırasında ise bu önem daha da artar. Kilo vermeye karar verdiğinizde gün başlangıcından gün sonuna kadar tüm besin seçeneklerinizin doğru olması ve kilo vermeye etki etmesi gerekir. Peki nedir o doğru besinler? Kilo vermek için kahvaltıda hangi besinleri tercih etmelisiniz de daha rahat bir kilo verme süreci yaşayabilesiniz? İşte o besinler!

1. Yumurta

Yumurta, besleyici bir kahvaltının âdeta demirbaşıdır. Bolca protein ve lezzet içeren yumurta sayesinde tokluk hissini uzun süre koruyabilir, günün devamında alacağınız kalori miktarını en aza indirebilirsiniz. Aynı zamanda kan şekerini düzenlemesi sayesinde özellikle şeker hastalarının kilo vermesinde oldukça faydalı olan yumurtayı haşlama, omlet ya da sahanda olarak tercih edebilirsiniz.

yumurta

2. Yoğurt

Metabolizmanın hızlanması ve özellikle karın bölgesi yağlarının erimesi için oldukça etkili olan yoğurdu kahvaltıda da tercih ederek kendinize büyük bir iyilik yapabilirsiniz. Az yağlı yoğurt, meyveli yoğurt ya da probiyotik yoğurt gibi birçok seçenekten birini seçin ve bir dilim ekmeğinizin üzerine sürüp keyifle tüketin.

yogurt

3. Yulaf Ezmesi

Son dönemlerde oldukça popüler hale gelen yulaf ezmesini herkes bir şey biliyor da tercih ediyor diye düşünmemek elde değil öyle değil mi? Yulaf ezmesi; uzun süre tokluk hissi sağlaması, tansiyon ve diyabet gibi birçok hastalığın etkilerini aza indirmesi sayesinde özellikle diyet yapanlar için kahvaltıda harika bir seçenektir. Bir kâseye birkaç kaşık yulaf ezmesi, birkaç dilim meyve ve bir miktar süt ekleyerek nefis, besleyici ve kilo vermeye yardımcı bir öğün yaratmanız mümkündür.

yulaf-ezmesi1

4. Yaban Mersini

Metabolizma hızını artıran yiyecekler arasında yer alan yaban mersinine kahvaltıda birkaç tane yer vererek sofranıza renk, kilo vermenize hız katabilirsiniz.

yaban-mersini

5. Kuruyemişler

Kuruyemişler, kalorisi yüksek olmasına rağmen miktarı abartılmadığı sürece kilo vermek için yararlı özellikler barındırır. Tokluk hissi sağlaması, insülin direncini düşürmesi ve faydalı yağları sayesinde kilo verme yolunda en önemli destekçilerden biridir.

kuruyemişin faydaları

6. Lor Peyniri

Kahvaltının olmazsa olmazlarından biri peynirdir. Peynir isteğinizi lor peyniri ile dindirmek ise en doğru karar olabilir. Lor peyniri; yağsız ve tuzsuz olması, açlık hormonunu dizginlemesi ve bol miktarda protein içermesi sayesinde diyet yapanların kahvaltıda tüketmesi gereken en hafif ve en faydalı seçeneklerden biridir.