Kırmızı Etten Daha Fazla Demir İçeren 5 Yiyecek

Evet kırmızı etten de fazla! Eğer et yemeği tercih etmiyor ancak demir ihtiyacınızı da kaybetmek istemiyorsanız bu önerilerimiz size ışık tutabilir. Sizin için kırmızı etten daha fazla demir içeren yiyecekleri derledik.

1- İçlerinde en ilginç olanı ile başlayalım, istiridye. 8 mg.’lık demir içeriği ile tam bir demir deposu. Ayrıca çinko ve selenyum açısından da oldukça zengin.

istiridye

2-  Haşlanmış ½ su bardağı kuru fasulyede ortalama 4 mg. demir bulunduğunu biliyor muydunuz?

Kuru Fasulye Yemeği Tarifi

3- Günlük hayatımızda olsa da içsek demesek de şu bilgi de şurada bulunsun. Şeker kamışı şurubunda yaklaşık 3,5 mg. demir bulunuyor.

şurup

4- Ortalama 20’ye yakın vitamin ve mineralle Temel Reis’in sembolu ıspanağı da söylemeden geçmeyelim. Kendisi 3 mg.’lık demir içeriği ile rekora koşuyor.

ispanak

5- Omega 3 bakımından zenginliği ile son zamanlarda gündemimizi hayli meşgul eden chia tohumu da demir bakımından zengin yiyecekler arasında. Bu arada chia ile yapılan tarifleri listelediğimiz  içeriğimize de göz atmadan geçmeyin!

chiatohumu