Kış Depresyonuna İyi Gelen 6 Öneri

Kış aylarıyla birlikte güneş ışınlarının etkisini kaybetmesi, beyindeki bazı hormonların işleyişinde bozulmalara neden olabilir. Günlerin kısalması, karanlık saatlerin uzaması melatonin hormonunda artış sağlarken serotonin düzeylerinde azalma oluşturur. Dolayısıyla depresif duygular artar ve kalın kıyafetlerin bedenimizi sarması gibi ruhumuzu da bir karanlık sarmaya başlar. İsteksizlik, enerjisizlik, huzursuzluk, iştah artması ve sürekli uyuma isteği gibi şikâyetlerle kış depresyonu; kendini göstermeye başlar. Peki, kış depresyonuna karşı ne yapmalı? Yazımızın devamında kış depresyonundan kurtulabilmek için 6 etkili öneriyi bulabilirsiniz. İşte detaylar…

1. Erken Kalkın 

Kış depresyonunu tetikleyen en önemli neden kışın uzayan karanlıklar olduğu için erken kalkarak günü en başından değerlendirmeye başlamak, gün ışığından mümkün olduğunca yararlanmak son derece önemlidir. Bunun için mümkün olduğunca erken yatıp her gün aynı saatte uyandığınız bir uyku düzeni yaratmakla işe başlayabilirsiniz. Erken kalkarak günü daha iyi değerlendirebilir, gün ışığını ruhunuzda depolayarak kış depresyonunu önleyebilirsiniz.

2. Rahat Giyinin

Ruhunuza iyi hissettirmenin öncelikle bedeninize iyi hissettirmekten geçtiğini unutmayın. Bedeninizi doğru yiyeceklerle doldurup doğru giyeceklerle süslediğinizde o da size olumlu bir ruh hali sunar. Bunun için kışın ruhunuzu sıkan soğuklarından renkli ve rahat kıyafetlerin gücüyle kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yumuşak ve sıcak tutan materyallerden oluşan, geniş kesimli ve mümkünse canlı renklere sahip kıyafetler giyerek kötü etkiyi üzerinizden kolayca atıp daha pozitif bir ruh haline geçebilirsiniz.

3. Sıcak İçecekler Tüketin

Dışarıda uzun ve zorlu saatler geçirdikten sonra evinize kavuştuğunuzda sizi bekleyen sıcak bir kâse çorbanın, iyi demlenmiş bir çayın, bol köpüklü bir kahvenin ne kadar mutlu ettiğini anımsayın. İşte bu mutluluk sadece anlık keyifler için değil, kış depresyonundan kurtulmak için de oldukça etkilidir. Kendinizi mutsuz hissettiğiniz her an en sevdiğiniz kupayı sıcak çikolata, leziz bir çorba ya da faydalı mı faydalı bir bitki çayıyla doldurun ve rahat bir köşeye geçip onu yudumlamaya başlayın. Her bir yudumda bedeninizi ısıtıp zihninizi pozitif düşüncelerle doldurun. Isınan bedeninizle sıcacık hislere de kapı açacak, daha mutlu olduğunuzu göreceksiniz.

4. Sevdiklerinizi Arayın

Sevdikleriniz sizden uzakta yaşayabilir, buna bir de kış aylarının kasveti eklenirse kış depresyonu kapıda demektir. Oysa telefon denen güzel bir icat var, öyle değil mi? O halde, sevdiğiniz bir insanın sesini duymanın iyileştirici gücünü hatırlayın ve alın elinize telefonu! Onları sırayla arayın ve onlara “Sadece sesini duymak istedim.” diyin. Göreceksiniz, sohbet sohbeti açacak ve sonunda kocaman bir gülümsemeyle kötü hislerinizi uzaklaştırıp kapatacaksınız telefonu ve kış depresyonu faslını.

5. Şarkı Listesi Hazırlayın

Müziğin ruhumuza sağladığı olumlu etkiler, bu zamana kadar birçok araştırma tarafından kanıtlandı. O halde kış depresyonundan kurtulmak için müzikten yararlanmanın tam zamanı! Küçük bir defter alın ve her duyduğunuzda sizi birden mutlu eden şarkıların listesini yapın. Yeni bir kış gününe bu şarkılarla başlayın, kötü hissettiğiniz her anın fonunda bu şarkılar olsun. Modunuzun aniden yükseldiğini görecek, kış depresyonundan büyük ölçüde sıyrılabileceksiniz.

6. D Vitamini Alın

Daha depresif hissetmenin nedenlerinden biri de D vitamini eksikliğiniz olabilir. En kaliteli D vitaminini alacağınız güneşten kış aylarında uzak kalınca kış depresyonuna da daha açık hale gelirsiniz. Bu durumu önlemek için hava kapalı dahi olsa açık havada uzun yürüyüşler yapmaya, D vitamini bakımından zengin besinleri daha çok tüketmeye önem vermelisiniz. Bu sayede vücudunuzdaki D vitamini miktarını artırabilir, kış depresyonundan kurtulabilirsiniz.