Kış Hastalıklarına Geçit Vermeyen 6 Meyve

Bu meyveleri tüketmeye başladığınız andan itibaren kış aylarında kapınızı çalan hastalıklardan korkmanıza gerek yok.

1)      Elma
Elma adeta bir antioksidan kaynağı. 1 adet elmadaki antioksidan etkisi 1,500 mg C vitamini etkisiyle eşdeğer. Günde düzenli olarak tüketeceğiniz 1 adet elma ile grip vb. hastalıklarından korunabileceğiniz gibi kalp krizi ve kanser riskinizi de düşürebilirsiniz.
elma
2)      Yaban Mersini
Yaban mersini pek çok meyve sebzeye kıyasla daha fazla antioksidan içerir. 1 tabak yaban mersini 5 tabak brokoli ile eş değerdir. Özellikle, brokoli sevmeyenler yaban mersini tüketebilirler. Yaban mersini için doğal bir probiyotik demek yanlış olmaz. Midenizdeki iyi bakteri seviyesini arttırarak sizi gıda kaynaklı hastalıklara karşı korur.
Yaban Mersini Çayı
3)      Muz
B6 vitamini bakımından oldukça zengin olan muz yorgunluk hissiyatını azaltarak depresyon, uykusuzluk, stres gibi sizi bedenen ve zihnen güçten düşürecek rahatsızlıkların önüne geçer. Magnezyum ve potasyum açısından da zengin olan muz, kemik sağlığına olumlu katkılarda bulunmanın yanı sıra kan basıncınızı dengeleyerek kalp krizi riskini düşürür.
muz
4)      Greyfurt
C vitamini deposu olan Greyfurt bağışıklık sisteminizi güçlendirirken, içerisindeki bileşenler sayesinde kolesterolünüzü düşürmenize yardım eder. Özellikle kırmızı olanları kanserle savaşma konusunda çok tesirlidir.
greyfurt
5)      Papaya
İçerdiği yoğun C vitamini sayesinde Papaya soğuk algınlıklarını vücudunuzdan anında kapı dışarı eder. Beta karoten, C ve E vitamini bileşimiyle bedeninizdeki iltihapları azaltarak cildi besler ve astımın etkilerini azaltır.
portakal
6)      Portakal
Soğuk kış sabahlarında evden çıkmadan önce içeceğiniz 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu size bütün bir kış boyunca koruma sağlayabilir. C vitamini vücudunuzun demiri emmesini kolaylaştıran bir vitamin olduğu için portakal bağışıklık sisteminizi anında güçlendirerek vücudunuzun direncini arttıracaktır.