Kış Hastalıklarına Geçit Vermeyen Mucizeler; Meyveler!

Her yıl farklı türlerde ve isimlerde türeyen virüsler, hapşırık aksırık sesleri, burun akıntısı ve soğuk algınlığının her türlü belirtisi, hepimizin hayatını kısa ya da uzun süreler kâbusa çevirebiliyor. Şu aralar tam da hastalık zamanı.

Bu nedenle biz de sizin için, bu karanlık günleri kısa sürede atlatmanızı sağlayacak vitamin ve şifa deposu meyveleri araştırdık. Özellikle bu meyvelerin tüketimini artırarak; kış hastalıklarına savaş açabilir, onları bu nefis tatlarla durdurabilirsiniz.

1. Senin rengin hangisi?

Tatlı, ekşi ya ha mayhoş; kırmızı ya da yeşil, fark eder mi? Asla fark etmez! Renk tercihi tamamen size kalmış. Güçlü bir antioksidan kaynağı olan elma, aynı zamanda muhteşem bir C vitamini deposu. Lifli yapısı nedeni ile sindirime yardımcı ve bağırsak dostu. Ayrıca formuna özen gösterenler ve diyet yapanların da tercih edebileceği kalorisi düşük bir meyve. Her gün bir tane meyve tüketmek, bağışıklık sisteminizin güçlenmesine de iyi gelecek. 

c_vitamini_meyveler

2. Tropikal bir mucizeye ne dersiniz?

C vitamini ihtiyacınızı tropikal bir tatla karşılamak isteyenlerdenseniz, papaya sizin için biçilmiş bir kaftan. Ağzınıza layık olgunlaşmış bir papaya tükettiğinizde, soğuk algınlığı gibi hastalıkları vücudunuzdan uzaklaştırabilir, onlara karşı direnç kazanabilirsiniz. Beta-karoten ve E vitamini açısından da zengin olan papaya; cildinize, saçlarınıza ve gözlerinize de iyi gelecek.

3. Kökü, gövdesi ve meyvesi şifa olan meyve; Kızılcık…

Kızılcığın, daha fazla bilinen ve tüketilen meyve ve sebzelere oranla çok daha güçlü bir antioksidan kaynağı olduğunu biliyor muydunuz? Bunu bir örnekle pekiştirelim mi? Kızılcık, bir porsiyon brokoliden beş kat daha fazla antioksidan içerir. Hal böyle olunca da yıllara meydan okumak isteyen beyler için hafif mayhoş tadı ile vazgeçilmez bir meyve olmaya adaydır. Ayrıca; bağırsaklarda iyi bakterilerin seviyesini artıran ve hastalıklardan koruyan doğal bir probiyotik olarak da mutlaka tüketilmesi gereken bir meyve olarak mutfağınızın baş köşesindeki yerini almayı hak ediyor, siz ne dersiniz? Bu arada erkeklerde günlük meyve tüketimi ne kadar olmalı, biliyor musunuz? Detaylar için tıklayın! 

4. Gerçek bir savaşçı, gücünden mutlaka faydalanın!

Hangi meyveden mi bahsediyoruz. Elbette ki greyfurttan. Hafif acımsı tadı nedeni ile çok tercih etmiyor olabilirsiniz. Ancak kendisi C vitamini ile yüklüdür. Ayrıca, güçlü bir likopen kaynağı, A ve B gurubu vitaminlerini de bol miktarda içerir. Vitamin ve mineral zengini olan greyfurtun en belirgin özelliği ise uyarıcı bir meyve olmasıdır. Greyfurt hem bedensel hem de zihinsel yorgunluğun giderilmesi için birebirdir. Greyfurtu direkt olarak yiyemiyorsanız bile suyunu için.

5. Her gün bir tane muz yemek, sağlığına iyi gelecek!

B6 vitaminin en iyi doğal kaynaklarından biri muz… Yorgunluk, depresyon, stres ve uykusuzluğunuzu giderecek en güzel tatlardan biri. Ayrıca, potasyum ve magnezyum içermesi nedeni ile kemiklerinizi güçlendirmeye de yardımcı olur.

Gün içerisinde meyve yemeyi atlıyor ya da unutuyorsanız, yanınızda meyve salatası taşımaya ne dersiniz? Peki, salatanızı kavanozda alır mıydınız? Evden çıkarken pratik bir şekilde hazırlayıp hemen çantaya atabileceğiniz hem leziz hem sağlıklı bir meyve salatasının detayları ve iştah kabartan tarif için tıklayın! 

Sağlıklı yaşamaya özen gösteren erkeklerin buluşma noktası Buyurustad.com‘da daha pek çok bilgi sizi bekliyor, bekliyoruz!