Kış Mevsiminde Tüketilen 6 Besin

Soğuk kış günlerinde hasta olmamak için vücudunuzun her zamankinden daha özenli bir şekilde beslenmeye ihtiyacı vardır. Mevsim sebze ve meyvelerini tercih etmenin yanı sıra içerikleri ile her anlamda size iyi gelecek doğru besinler, bağışıklık sisteminizi güçlendirecek ve dolayısı ile sizi hastalıklardan uzak tutacaktır. Peki, kış için doğru besinler hangileridir? Kış boyunca tüketilen hangi yiyecek sizi hangi hastalıklardan koruyabilir? Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1. Karalahana

Kış mevsiminde sık bir şekilde kabızlık ya da ishal gibi bağırsak problemleri ile karşı karşıya kalıyorsanız karalahana sizin için mükemmel bir seçenek olabilir. Kış boyunca düzenli olarak karalahana tüketerek içeriğindeki bol C vitamini, kalsiyum ve potasyum sayesinde yavaşlayan metabolizmanızı harekete geçirebilirsiniz.

2. Soğan

Kış boyunca birçok insanın en sık yakalandığı rahatsızlıklarda biri de öksürüktür. Soğan, bronşları temizleyerek öksürük sorunlarını yok etmeye ya da en aza indirmeye yardımcı olur. Bu nedenle kış boyunca beslenme planınızda mutlaka soğana yer vermeyi ihmal etmemelisiniz.

Soğan Suyu

3. Bal Kabağı

Bal kabağı; A, C, K, B2, B6 vitaminleri, omega 3 yağ asitleri, magnezyum, demir açısından en zengin besinlerden biridir. Bu faydalı içeriği sayesinde kış boyunca zorlaşan sağlıklı bir cilde sahip olma, kaliteli bir uyku uyuma, bağışıklık sisteminin zayıflaması, kan şekerinin düşmesi gibi sorunlarda bal kabağı iyi bir yardımcı olacaktır.

4. Ispanak

Folik asit, demir, A ve C vitamini bakımından zengin olan ıspanak; kış mevsimi için ideal seçeneklerden biridir. Kış boyunca düzenli olarak ıspanak tüketerek kışın daha çok görülen kabızlık, soğuk algınlığı, grip gibi birçok rahatsızlıktan korunmanız mümkün hale gelir.

5. Kereviz

Kış mevsimi denince akla gelen ilk sebzelerden biri olan kereviz, şahane bir antioksidan kaynağıdır. Bu özelliği sayesinde kış boyunca olumsuz etkilenen sindirim sisteminize olumlu bir katkıda bulunur. Aynı zamanda kışın çoğalan stres hormonunun azalmasına yardımcı olarak daha iyi bir ruh hali edinmenizi sağlar.

6. Elma

Sindirimi en kolay meyvelerden biri olan elma, herkes için şahane bir seçenektir. Kış boyunca düzenli olarak elma tüketerek özellikle sindirim sisteminize ve cilt sağlığınıza büyük bir katkıda bulunabilirsiniz. Aynı zamanda A, E, B6, C ve K vitaminleri sayesinde vücudunuza güç katan elma; grip, soğuk algınlığı gibi birçok hastalıktan korunmanıza yardımcı olur.