Haftaya Sağlıklı Başlıyoruz: Kolesterol Seviyenizi Düşürmek İçin 6 İpucu

İlaç kullanmayı sevmiyor ancak kolesterol seviyenizde tehlike çanları çalıyorsa bu okuduklarınız size #iyigelecek. Sizin için kolesterolü düşürmenin ilaçsız ve doğal yollarını araştırdık. Basit yer değişimleri ile kolestrolünüzü istediğiniz seviyeye çekebilirsiniz.

1- Faydaları da yok değil kırmızı etin ancak konu kolesterol ise biraz dikkat etmekte yarar var. Bir süre salam, sosis, sucuk ve çok yağlı kırmızı ete ara verin. Kolesterolünüz mucizevi bir şekilde düzene girecektir. Bunlardan alacağınız faydayı; peynir, yoğurt ya da tereyağı gibi besinlerden de alabilirsiniz.

kirmizi-et-pisirmenin-puf-noktalari

2- Çözülebilir lifler ile arkadaş olun. Peki bunlar hangileri? Keten tohumu, yulaf, kuru fasulye gibi bakliyat çeşitleri ideal olan seçenekler.

Yulaf Kepeği

3- Daha çok hareket edin. Sporu yapmış olmak için değil verimli olmak için yapın. Örneğin düşük tempo dakikalarca yürümek size çok fayda sağlamayabilir ancak kendinize uygun yüksek bir tempoda spor yapmak kısa sürede daha çok fayda sağlayacaktır.

spor

4- C, E ve B vitaminlerini yeterince almak, atar damarlarınızı temizlemenin ve kolesterol seviyesini toparlamanın iyi bir yolu. Bu vitaminler, kolesterol seviyesini azaltır ve kolesterolün vücudunuza zarar vermesini büyük ölçüde önler.

c_vitamini

5- Kolesterol seviyeniz normale dönene kadar yumurta ile aranıza mesafe koymanızda yarar var. Bir yumurta ortalama 275 miligram kolesterol içerir. İlla tüketmeniz gerekiyorsa sadece beyazını tüketebilir, sarısına dokunmayabilirsiniz. Bu arada alakasız gibi görünse de bir dip not: Yumurta sarısının kuşlar için faydalı olabileceğini biliyor muydunuz?

yumurta

6- Ve çiğ sarımsak mucizesi. Çiğ sarımsak yüksek kolesterol seviyesini düşürmenin en iyi yollarından biri olabilir. İçerdiği antioksidanlar ve diğer önemli besleyici ögelerle damarları temizler ve kolesterol seviyesine olumlu katkı sağlar.

sarimsak