Koşmaya Başlamadan Önce 7 ‘Aman Dikkat!’ Noktası!

Hatırlatma!

2014’ün son günleriydi…Yeni bir ‘sen’ için harekete geçmiştik; dileklerimizi sıralamış, ‘ayyy noooluur!’ları bir bir serpmiştik cümlelerimize. Sene oldu 2015, sahi o dilekler ne durumda? Nelerden bahsetmemiştik ki; kilo verme, sağlıklı yaşam, aile bağları, aşk, iş hayatı… İlk madde de hatırlarsanız yoğun ‘spor yap, sağlıklı yaşa!” içerikliydi… Şimdi sorarız size, spora başlandı mı, sağlıklı yaşam destur edildi mi? Eğer cevabınız ‘hayır’ ise ve hala spora başlamak için bi’tık enerji arıyorsanız yine her zaman olduğu gibi doğru adrestesiniz. Sağlıklı yaşamın anahtarı spor, sporun gözbebeği koşu, yürüyüş. İmkânınız varsa düzenli olarak koşmanız, yürüyüş yapmanız motivasyonunuza da iyi gelecek. En olmadı, ineceğiniz yerden bir durak önce inin, o bile kardır! Koşmak demişken… MBlog olarak sizin için şahane koşma tüyoları hazırladık. Koşmanın da tüyosu mu olur demeyin; yazımıza bir göz gezdirin! 😉

koşmak

1- Doğru spor, doğru ayakkabı!

Uzun yürüyüşlerdeki yol arkadaşınızı iyi seçmeniz çok mühim. İçi hava aldıran, tabanı elastik ve uzun yola dayanıklı spor ayakkabılar ilk tercihiniz olsun. Ucuz diye birden fazla alacağınıza 1 tane tam teşekküllü alın; uzun vadede kar edin. Kalite ve hesaplı fiyatı buluşturan bir haber verelim hemen. Migros’ta Adidas Breeze Galaxy Spor Ayakkabı sadece 119,95 TL. Hemen en yakın Migros‘a gidin ve bu şahane fırsatı kaçırmayın!

2- Koşudan önce, ısınma hareketleri!

İyi bir koşuya başlamadan önce ısınmayı, sporu sonlandırmandan önce de soğumayı ihmal etmeyin. Basit bir kaç esneme hareketi, nefes açmak, belki sıkı bir yürüyüş, koşu öncesi kalp atışlarınıza ve ritminize iyi gelecek. Koşu sonrasında da pat diye kesmeyin tüm aktiviteyi. Koştuysanız son 10 dakikayı tempolu yürüyüşe ayırabilirsiniz.

3- Doğru spor postürü!

Koşarken vücudunuzun üst kısmına fazla yüklenmek ya da yanlış hareket yapmak kas ağrılarına ve sakatlanmalara yol açabilir. İdeal bir koşu için kollarınızı 90 derecelik açıyla kullanın; ellerinizin bel hizasında olmasına dikkat edin. Başınız yukarıda, vücudunuz dik konumdayken koşmaya gayret edin.

4- Tempoya takılmayın!

Henüz yeni başlıyorsanız, kat ettiğiniz yol ile yorgunluğunuz tezat olabilir; çabuk yorulabilirsiniz. Bu, motivasyonunuzu düşürmesin. Sıkı bir yürüyüş ile desteklediğiniz koşu temponuz, vücudunuz ısınıp alıştıkça daha da hızlanacaktır. Önemli olan doğru nefes egzersizini uygulayabilmek. Dengeli nefes ile her şey çorap söküğü!

doğa_sporları

5- Hareketlerinizi birden bire arttırmayın!

Sonuca hızlı ulaşmak için, günlük temponuzu birden arttırmaktan kaçının. İdeal olanı, bir önceki güne oranla %10 daha fazla hareket yapmak. Bedeninize birden bire çok fazla yük bindirirseniz, sakatlanmalara davetiye çıkarmış olursunuz ve inanın ‘sakatlanma’ bu davete icabet edecektir!

6- Spordan önce beslenmeye aman dikkat!

Spordan önce nasıl beslenmeniz gerektiğini biliyor musunuz? Enerji veren gıdalar, özenli alınan kaloriler ve midenizi yormayacak yiyeceklerle spor, çok daha faydalı ve rahat olacaktır.

7- Spor yaparken su içmeli mi?

Eğer 30 dakika veya daha az süre koşuyorsanız, spor sırasında su içmenize gerek yok. Ancak o gün sizin için ‘koşu günü’ ise ve modunuz bulutların arasındaysa her 20 dakikada bir su içmenizde fayda var. Özellikle hava sıcaksa aman dikkat!

Spora başlamak için Pazartesi‘yi bekleyenlerden olmayın çünkü ikimizde biliyoruz ki o Pazartesi bir türlü gelemeyecek. İyisi mi gelin hemen şimdi başlayın. Şurada yaza kaç ay kaldı ki? Sahiller sizi bekler, bi’düşünsenize formunuzun göz doldurduğu, kumsala ilk ayak bastığınız ‘o’ anı! 🙂

Başlamak, başarmanın yarısı; başkalarının ‘darısı senin başına’sıdır. Sırf bu söz için bile bi’adım atmaya değmez mi? İlk adımı siz atın, biz arkadan geliyoruz! 😉